Size doğum hikayemi anlatayım ancak vakit buldum 😁 fazla ayrıntıya girip sıkabilirim sizi ama hatırladıkça, anlattıkça doğumum çok iyi hissettiriyor.
13 temmuz gece adet ağrısı gibi karnım ağrımaya başladı sabah 4te karın ağrısıyla uyandım baktım bi geliyo bi geçiyo dakika tutayım dedim 10 15 dakikada bir düzenli geliyo, yatıyorum oturuyorum geçmiyo. Saat sabah 9 da doktor kontrolüm vardı nst de sancılarım 50 75 civarı çıktı, muayenede de 1.5-2 cm açıklık var dedi doktor. Bugün yarın gelir bu kız dedi😁 eve döndük ağrılarım hiç kesilmeden devam ediyor ama dayanamayacak gibi değil günlük hayatıma devam ediyorum akşam 8 gibi 5 dakika da bire düştü 30 saniye kadar sürüyor ve beni zorluyor hafif hafif, danışmanlık aldığım ebeyi aradım o da hastaneye gitmemi önerdi ☺️ hastaneye gittim ebe muayene etti 2.5cm açılma dedi bi de sen çok rahat görünüyorsun bu doğum ağrısı değil kıvranman ağlaman kendini yerlere atman lazım dedi bu cümleler baya canımı sıktı🙄 Doğumhaneye refakatçi almadıkları için ve evde daha rahat olacağımı düşündüğüm için eve döndük 5 dakikada bir devam ediyordu kasılmalar. Evde yaklaşık 2 3 saat geçirdim eşimle. 2 3 kez duşa girdim karnıma belime sıcak su tuttum çömeldim duşta ağrı geldikçe. Eşim endorfin masajı yaptı, bol bol ona sarıldım. Ağrıları en rahat geçirdiğim kısım eşime sarıldığımda oldu. Artık baya dayanılmaz hale geldiğinde 3 dakikada bire düşmüştü ve kasılmalar 1-1.5 dakika sürüyordu. Kasılma süreleri ve ağrı şiddeti artınca hastaneye gidersin demişti ebem. Gittik muayene oldum 6 cm açıklık bebeğin başı çok güzel yerleşmiş, çatım çok uygun ebe kolay bir doğum olacak dedi. (Gebeliğim boyunca pilates yoga yapmıştım bunun etkisi büyük diye düşünüyorum. Çünkü çatım dardı benim 36dan sonra pilates topu ve squat ları arttırdım.) çok uykusuz ve yorgun hissettiğim için doğumda gücüm kalmaz diye korktum epidural istedim biraz ağrılarım hafifledi sabah ki haline döndü. squat vs egzersiz yaptım. Tekrar kasılmalar şiddetlenmeye başladı ıkınma hissi geldi. 1saat filan geçmişti açıklık 8 9 cm olmuş ıkınma hissi gelince çömelip ittirdim nefesle beraber. 10 cm de masaya çıktım ağrı geldiğinde ittirdim, 3 ıkınmada doğdu kızım 5 dakika bile sürmemiştir toplam epizyotomi açılmadı 32 haftadan beri duzenli perine masajı yapmıştık. Dışta 1 dikişim var içte ufak yırtıklar olmuş sadece . Benim için gebeliğim ve doğumum çok keyifli bir süreçti.Doktorum ve ebemde doğumumdan çok keyif aldıklarını çok kolay bi doğum olduğunu söylediler. Normal doğum istiyordum kendim hemşireyim girdiğim gördüğüm doğumlar beni biraz korkutuyordu aslında ama aldığım eğitimler, yaptığım egzersizler ve en önemlisi eşimin desteğiyle hayalimdeki doğumu yaptım. İlk 2 gün dikişlerden ağrım oldu ama yine de çok rahat hareket ettim. En güzeli doğurup ayağa kalkıp yürüyerek odaya geçmekti:) normal doğum candır😁doğumumu çok güzel, travmasız hatırlayacağım her zaman. Darısı tüm doğum bekleyenlere 🌺🌺 bu arada burda doğuramıyorum yazan birinin postunun altına doğuramıyorum yazmıştım o gun doğurdum galba yazmak etkili 😋😋