Selam hanımlar, bir ikilemden hepinizi selamlıyorum 🧐
13+4’teyiz minik tırtılımla, kendisi bir limon büyüklüğünde ve son kontrolümde gördüğüm kadarıyla sağlam bir yüzücü 🤓 ancak benim doktorlarla pasif agresif bir sorunum var. Sorun bende mi, doktorlarla elektriğim mi uyuşmuyor bilmiyorum. İlk gittiğim doktor yüzyüzeyken açıklayıcıydı aslında ancak benim kayınvalidem yanımdaydı ve cinsellikle ilgili sormam gereken bir şey vardı, biz odadan çıkarken annem çıktığında tek kalıp hızlıca sormayı planlıyordum ama doktor hanımın başka bi yerde işi olduğu için odayı birlikte terk ettik ve ben o sırada soramadım. Mesaj attım birşey sorabilir miyim diye, bana sorunun ne olduğunu sormadan “kontrol randevusu alabilirsiniz veya görüntülü konuşma muayenesi açtırabilirsiniz bu telefon acil durumlar için” dedi. Belki acil bir durumdu? Ki sonradan soracağım şeyin genital siğille alakalı olduğunu öğrendim… şimdi gittiğim doktorsa sormadan hiçbir şey anlatmıyor? Sorduğumda da sanki ben tıp son sınıf öğrencisiymişim ve nasıl böyle bir şeyi bilmezsin der gibi cevap veriyor? Burada bazen okuyorum sizlerin doktorları siz sormadan bak bu olabilir normaldir, şu olursa hemen bana ulaş yada bir acile git, şunu tüketmemelisin bunu kullanabilirsin vs vs ilgili ve sakinleştirici yaklaşıyor. Ancak ben doktordan çıktığımda aklımda kalacak hiçbir şey söylenmeden çıkmış oluyorum. Kendi doktor arkadaşıma danışıyorum kafama takılanları ve bunları doktoruma soramıyor oluşuma şaşırıyor her seferinde. Yani hamilelikten naz mı yapıyorum diye düşünüyorum ama yok insanlar şaşırınca daha da çok canımı sıkıyor bu durum. Basit bir örnek vereyim; siğilden dolayı smir alındı onun sonucu için gittim, sonucu temiz dedi. Sevindim “ben de o zaman bi sıkıntı yok çok şükür” dedim bana inanamaz bir ifadeyle baktı ve “ne demek sıkıntı yok sonuçta siğiliniz var ona bir müdahale edilmek zorunda ve smirlerinize göre hareket edilecek ilerde” dedi. Ben o cümleyi temiz çıktı deyip yüzüme bakmadan kağıdı elime tutuşturup başka bir şey söylemediği için gayri ihtiyari söyledim inanın ve tekrardan smir alınacağını ilerde bu şekilde öğrenmiş oldum. Siğilin aldırılması gerektiğinin de farkındaydım ben de sağlıkla ilgili bir bölümden mezunum sonuçta. Bana zührevi bir hastalık kapmışsın deyip teste alıp sonucuna sadece “temiz” deyip sevincime sinirlendi resmen. Beni karşısına alıp “sonucun temiz çıktı, ancak şimdi kanserleşme olmaması ileride olmayacağı anlamına gelmez. Belli aralıklarla smir bakılmalı ve senin cildiyede müdahaleyle bunu aldırman gerekiyor elbette. Ama buna rağmen kontrolü elden bırakmamak gerekli” vb şeklinde 30 sn ayırsaydı ben teşekkür edip çıkacaktım zaten. Ne tüketmeliyim, hangi hareketleri yapmamalıyım vs hepsini sağdan soldan duydum emin olamadıklarımı doktor arkadaşıma sorarak teyit ettim. Doktordan kendi rızasıyla çıkan cümleler sadece bebeğin boyu, kalp atışları var, bi sıkıntı yok. Bu kadar. Ben mi fazla şey bekliyorum gönlüm ferah olsun istiyorum ama tabiri caizse doktordan her çıktığımda kafam karışıyor ve canım sıkılıyor. Kasığımda ağrı olduğunu soramadım inanın çünkü soru sorduğumda mahçup hissediyorum 😅 dipnot olarak her iki hastanenin de özel hastane olduğunu belirtmek isterim. Sizce?