ElifOncul
HASTANE İSTEK FORMU
• Doğumu beklerken rahim kasılmaları ve bebeğin kalp seslerini kontrol eden aygıta(mecburiyet gerekmiyorsa) uzun sürelerle bağlı kalmak; ayrıca bağlı olduğum zamanlarda da sırt üstü yatma pozisyonu zorunluluğu getirilmemesini,
• Benim ve bebeğimin herhangi bir sağlık sorunu yoksa doğumumun tamamen normal olarak başlamasını,
• Bebeğim sağlıklı ve amnion suyu yeterli ise, 42. Haftaya kadar beklemeyi,
• Hastane de ve doğumda kendi seçtiğim rahat kıyafetimi giymeyi,
• Bedenimi istediğim gibi kullanma ve aktif bir doğum yapabilme özgürlüğümün olmasını,
• Odamda doğum sürecini yaşarken sakin ve huzurlu bir ortam sağlanmasını,
• Doğum esnasında, gerekli olduğu için epizyo ( perine denetlenebilir kesisi)yapılmış ise, ilk 1 saat içinde buz kompres yapacağımı,
• Doğum gerçekleştiğinde (bebeğimin bir sorunu yoksa) Bebeğimi hemen göğsüme alıp, istekli ise emzirme yapmayı, doğumhaneden odama çıkana kadar bebeğimin ile birlikte kalmayı,
• Doğumhaneden odama çıkarıldığımda, bebeğimin geciktirilmeden getirilmesini ve ilk saatlerde ki uyanık zamanı, emzirerek değerlendirmeyi,
• Bebeğimin doğum sonrasında gözüne antibiyotikli damla damlatılmamasını ve K Vit. mümkünse ağızdan verilmesini,
• Bebeğimin bebek odasında değil, benim odamda ve yanımda kalmasını, benim bilgim olmadan, süt formülü ve biberon verilmemesini,
• Bebeğimin emme performansına göre, göğüs ucu yaralanmalarına sebep olmaması için ilk bir kaç gün 10-15 dakikalık zamanları geçmeyecek şekilde emzirmeyi; eğer ben genel anestezi almak durumunda kalmışsam ve doğum operasyonla gerçekleşmiş ise, bebeğimin emme performansını eşim veya…………….. tarafından değerlendirilip, ben uyuyor olsam bile bu sürelerin ………………… tarafından kontrol edileceğini,
• Bebeğim normal doğumla dünyaya gelmiş ise banyosunun benim ve eşimin de katılımı sağlanarak ilk 48 saati tamamladıktan sonra beraberce verilmesini,
Arzu ediyorum, bu konularda bana destek olmanız beni, bebeğimi ve eşimi mutlu edecektir.
Teşekkür ederim.