Mukaddes1 Tandem emzirme de var.
Anneye ve doğmamış bebeğe ve doğmuş emen bebeğe göre değişir. Eğer annenin hamilelikte bir riski / komplike bir rahatsızlığı yok ise ve kendi de istiyorsa, zaten doktor kontrolünde de olacağı için emzirmeye devam edebilir.
Anne sütü bozulmaz,zehirlemez,öldürmez.Bunlar eski koca karı lafları.
Anne sütünü hormonlar oluşturur.Prolaktin sayesinde memeden süt iner. Emzirme dönemiyle hamilelik döneminde hormonlar farklı seviyeler de çalışır. Bu sebepten sütün yapısı hamilelik hormonları sebebiyle biraz değişirse; emen bebek ishal olabilir,kusabilir,iştahsızlık yapabilir… Eskiden ultrason bile yoktu, 10 günlük lohusa ilk bebeğini emzirse ve bebek kussa “sütün yaramıyor sen kötü annesin” diyip yeni anneyi strese sokup bebekten ayırırlardı.Bunları çok duyduk gördük.Halbuki bebekte reflü denen bir durum var,şimdi biliniyor teşhis ediliyor da ismi var 🤷🏻♀️
Tandem emziren arkadaşım var.Kızı 1 yaşındayken hamile kaldı, doğuma kadar emzirdi.Hiçbir riski yoktu.Kızı da kusmadı kabız ishal vs olmadı.2. Bebeğini doğurdu. İkisini bir emzirmeye devam etti. Büyük 2 yaşına gelince kendi kendine bıraktı.Küçüğü emziriyor hala. Kolostrumu da birlikte aldılar,doktorları da hatta “çok iyi tekrar aşılandı” dedi.Kolostrum bebeğin ilk aşısı olarak kabul edilir ya ondan 😊
Mesela ben hamile kalsam emziremem yüksek ihtimalle çünkü hep erken doğum riski yaşamıştım,müzmin rahatsızlıklarım var.