Tekinnn çok haklısın. Buradaki ve bir çok yerdeki devlet hastaneleri normal doğumu destekliyorlar ama bizzat doğumda görevli arkadaşımın anlatmasına göre çatı darda olsa boyun 1,40 da olsa normali deniyorlarmış ve arkadaşım annenin dosyasına hekimin bunu yazdığını ancak yinede sezaryen kararı kolay kolay alamadığını bu yüzden de hem iç dikişi hemde zorunlu sezaryene alındığından büyük kesisi olan annelerden bahsetmişti. Allah herkese hayırlı doğumlar nasip etsin. Kanala giren bir bebekten sonra (sıkışırsa vs) sezaryene dönüş çok daha zormuş planlı sezaryenden. Sadece hekimden kaynaklı değil bazen bazı doktorlar prosedür gereği kağıtları doldurup anneye sezaryen teklif ettikleri halde normal doğuma ısrarcı olup benzer durumda kalanlarda oluyormuş. Gereksiz sezaryen seven doktorlarda yadsınamaz oranda mevcut tabi işin o boyutuda var. 😅 Anne olmak kolay değil gerçekten… Allah hepimize hayırlısını nasip etsin. Biz çok güçlüyüz ve kendi gücümüzün farkında olduğumuz sürece doktorlar sadece aracı. 😊