Bende allahın izniyle önümüzdeki hafta sezaryana gireceğim internette şöyle bir açıklama buldum iletiyorum ;
Epidural anestezinin genel işleyişi şu: Omuriliği ve omurilikten çıkan sinirleri saran ve “dura” adı verilen zarın etrafına lokal anestezik ilaçlar verilerek ağrının beyine iletilmesi engelleniyor. Spinal anestezide ise lokal anestezik ilaçlar dura zarının altında yer alan beyin-omurilik sıvısına veriliyor. Spinal anestezide epidural anesteziye kıyasla çok daha düşük doz ilaç verilmesine rağmen anestezinin etkisi çok daha kısa sürede başlıyor.
Epidural anestezi ile ağrı duyusu ortadan kalksa da anne adayı sezaryen operasyonu sırasında dokunmayı ve dokuların çekilmesi ve gerilmesini hissedebiliyor.
Bence bu durumda benim tercihim epidural olabilir ama bunu doktor bir tercih olarak sunuyormu onu bilemiyoruz ve merakla bekliyorum.