Ulku6549 Uzm-Nurse Benim ikili tarama sonucum temizdi ama detaylı ultrasonda down sendromlu olabilir dediler bende amniyosentez yaptırmadım riskinden dolayı, fetal DNA testi yaptırdım çok şükür temiz geldi. Sende içini ferah tut Allah’ın izniyle tertemiz gelecek.
Aysegul7 Ben yAptırdım 3000 tl ye hiç pişman değilim çok şükür sonuçlarım temiz geldi o beklediğim 20 gün hergün ağladım kabus gibiydi sonuç kötü gelseydide aldırmayacaktım bebeğimi ama insanı bilmemek yoruyor bence mutlaka yaptırın
yabansena Uzm-Nurse ben ilk kızımda 2 li testi yaptırdım. Down sendromu dediler. İstanbulda çok iyi bi hastaneye gittim. Adam bana şunları dedi: şansın varsa 7 yaşına kdr yaşar şansın yoksa 40 a kadar yaşayanlar var. Ver 1,500 tl alalım gençsin yenisini yaparsın. Ben bunları duyuyorum tekerleme gibi adam söylüyo bi yandanda ağlıyorum ama adam hiç susmuyo. Çapaya gittim. Çapadaki doktor biz ciddi hastalarla ilgileniyoruz diye bizi kovdu resmen biz çok mutlu olduk demekki bizimki ciddi bişi değil diye. Semiha şakirde amiyosentez yaptırdım 1 ay sonra çıktı sonucu öyle bişi yokmuş. Ben bu ikili testin para tuzağı olduğunu düşünüyorum. Amiyosentez yaptırdığımada çok pişman oldum. Bugün ki aklımla asla yaptırmazdım. Çok riskli can yakıcı bişi. Kocaman iğneyle sıvı alıyolar. Kendine önce şu soruyu sor. Allah korusun down sendromu olsa sen bu cana kıyıp aldırcak mısın aldırmayacak mısın? Aldıracaksan bişi diyemem. Ama aldırmayacaksan sırf merakını gidermek için bence yaptırma çok riskleri var.
Larisa yabansena merhaba canim bende para tuzagi oldugunu dusunuyorum. 2 hafta once ikili tarama yaptirdim devlette ense olcumu ve bebegin genel durumu gayet iyi cikti yasim 39 kan sonucum gecen hafta cikti oda normal cikti yaş riskinden dolayi amniyo sentez onerdi ben kabul etmedim hersey normalse neden amniyo sentez yaptirayimki ayrica doktor bana zaten sen amniyo sentezde yaptirma dusuk tehlikesi oluyor niftty testten yaptir imkanin varsa dedi. Nekadar dedim 2000 2500 civari benim adimi ver. Labaratuvara indirimde yaparlar dedi simdi bu nekadar etik oldu cok garibime gitti bende sorun yok bebekde sorun yok cok sukur. Banada yas riskinden dolayi 75 kiside 1 kisiye kadar dusdu riski zaten fetal dna testindede sorun cikarsa yine en son care amniyo testine yonlendiriyirlar masallah gelenlerinde test sonuclari temiz geliyor para icin yapmiycaklari yok🙄
Tuba_engn yabansena Kaybettiğim bebeğimde kordon sentez yaptırmıştım… Bize hep kromozom yapısı bozuk bebek dediler, Artık kalp anomalileride vardı bizde. Ben yaptırırken ekrana hiç baktım dr. Bu işin uzmanı idi canım yanmadı şükür ama eşim ekranda iğnenin bebeğe battığında ki hareketini asla unutamıyor. Bir insanın karnına yumruk atarsın ve hemen kendini kapatır ya nasıl ayaklarını be kollarını karına çekti dedi. Bebeğimizin canı yandı der hep. 🥺 tabi bizim kalp atışlarınız her gün düşüyordu o yüzden kaybettim. Şimdi tekrar 10 haftalık hamileyim ve kim ne derse desin bebeğime bir şey yaptırmayı düşünmüyorum. Küçük bir ense kalınlığında hemen testleri önermeleri bazen düşünmüyor değilim para tuzağımı diye. Kromozom yapısı bozuk dedikleri bebeğim mi. Temiz geldi Sonuç iyi ki bebeğimi alalım dediklerinde bekledim ve sonuçu gördüm. Aldırsa idim ve temiz olduğunu görse idim kafayı yerdim galiba. Kimseyi dinlemedim, kendimizde riske attım ve kalp atışının durmasını bekledim. Zordu süreç.
Sirinanne Uzm-Nurse Canım ben bugün çok şükür iyi sonucumu aldım. Nipt yaptırdım. Doktorum İkili, üçlü, dörtlü tarama yaptırmak yerine direkt fetal DNA yaptır dedi. Tarama testlerinin yanılma payı yüksek, sonra iki defa maliyet çıkıyor anneler tedirgin oluyor dedi. 8. İş gününde geldi yanıtım iyi ki yaptırmışım diyorum şimdi.
Fturk Uzm-Nurse benim ikili teste risk durumum yoktu daha önceki gebelik problemlerimden dolayı doktorumuz tavsiye etti yaptırdık 1 hafta da sonuç geldi. İnş hayırlı sonuçlar çıkar sağlıklı bi şekilde kucağınıza alırsınız
Deletedmom264 Uzm-Nurse Olur mu canım tabiki inşallah dualarım seninle, Allah güzel sonuçla sonuçlandırsın inşallah 🙏🌸
Nilaykarina Bu testi ben de yaptırdım, henüz 2 li test yaptırmadan kafamda hiç soru işareti olmasın stres olmayayım diye 10. Haftada bu testi yaptırdım, hemen çıkıyor, içini ferah tut çok oluyor böyle sonra bebek sapasağlam aynı zamanda cinsiyeti de görüyorlar ve söylüyorlar bilgine:)
Sirinanne Uzm-Nurse tabi ki ederim. Bizi en iyi biz anlarız şu an. Gönlünü ferah tut, strese bebek için çok kotu çünkü. Allah’ın izniyle tertemiz gelir sonuçların hiç kötü düşünme cnm. Testi de yaptır için rahatlar en azından.
Duygunida Uzm-Nurse hmm ben de netten baktım da kombine teste bakılır yazıyordu aynen öyle hakkımızda hayırlısı olsun inşallah güzel haberler alırsınız
Zilanaaa Benim ikili testim 1/251 idi, amniyosentez ben de kabul etmemistim,fetal dna yaptirdim, hic bi sorun cikmadi, ikili testlerde yanilma payi cok yuksek ve bos yere bizleri de strese sokuyorlar, simdiki aklim olsa hic yaptirmazdim ikili test
Uzm-Nurse Zilanaaa gerçekten mi .. benim belirtiler Papp a düşük hcg yüksek . Down da da öyle oluyormuş sanırım yani kan testimde sorun var umarım bende fetal DNA dan temiz sonuç alırım duanı eksik etme 🙏🏻
Gllkk Uzm-Nurse yaptirmadim ama duymustum benm doktorumda riskli cikarsan ondan yaptırriz demisti bende hemsireyim yeni yaptirdim 2 li testi dua et ins bisey cikmaz abimin kizina da aynisi olmstu riskli cikti ense kalınlığı 2 cm di ama cok şükür saglikli simdi 1 yasinda ins seninki de sağlıklıdır
Pnrr06 Uzm-Nurse senin yine iyi çıkmış benim 1/50 cıktı yaptırmadım bir şey bende kendim doktorum ama gerek duymadım karnından alacakları sıvı yerine fetal dna daha iyi ama ikili taramanın çok yanılma payı var