Aysenurtsr doğum parası denilen olay çocuk parası bir kereye mahsus olan bi şey ilk çocuğa 300 ikinciye 400 ucuncuye 600 sosyal yardimlasma vakfina doğum belgesiyle basvuruyorsunuz çalışan calismayan herkese veriliyor bu para ama rapor parası dediğimiz çalışan anneye veriliyor çalışamadığı izin doneminin parasını alıyor