Eliff66 canım yazdıklarını o kadar içten hissettim ki bende 35 yaşındayım. Doktorum ikili tarama zamanım geldiğinde oturup bana bütün testleri anlattı. ikili de 30 yaşından sonra risk çıkma ihtimali yüksek ama bu testler çok yanıltıcı dedi. Çünkü bunlar adı üzerinde tarama testleri tanı testi değil ve yurt dışında artık hep nifty testleri kullanılıyor Türkiye’de maalesef maliyetlerinden dolayı yaygınlaşmamış. Yani o çıkan sadece tahmini bir rakam ve riskli olup sağlıklı doğum yapan binlerce anne var. İkili, üçlü testler yaşına ve kan değerlerine göre Ortalama bir risk hesaplar ve ⅒.000 çıktığında bile risk minicikde olsa hep vardır. (Doktorum öyle bir doğumda yaptırmış bu arada maalesef) özetle doktorum ikili, üçlü, dörtlü maliyeti yerine direkt nifty testi yaptırmamı önerdi. Bir de ben çok stres ile baş edemem kafama takabilirim diye de düşündüm o yüzden geçen hafta kan verdim. Eve gelip alıyorlar ve 10 gün içinde sonuçlar geliyor. Sanada öneririm dörtlü zamanı geldiğinde forumda yüzlerce anne okudum hep riskli çıktı diye nifty yaptırmak zorunda kalmışlar. Şimdi bende hayırlısıyla sonucumu bekliyorum, Allah’ım hepimize sağlıklı bebislerimizi kucağımıza almayı nasip etsin inşallah.