Kızlar merhaba, uzuun zamandır bu forumdayım kidste de tabi ve burdan öğrendiğim çok şey oldu. Birçoğunuz doğum konusunda tedirgin ve endişelisiniz çünkü her doğum ayrı bir heyecandır. Ben de sizin gibi son zamanlara doğru endişeden ve heyecandan uyku uyuyamaz olmuştum,değil günler dakikalar zor geçiyordu. Doktorum oğlumun kilosundan dolayı 40+1 de spinal sezaryan kararı aldığında hemen foruma girip talan ettim nedir ne değildir ne yapacağım diye korkuyla. Bu kısımları hızlıca geçip elimden geldiğince size bilgi vermek istiyorum aslında. Doğum yapalı yaklaşık 9.5 ay oldu başta bunu söyleyim.
-Kilonuza göre anestenize uygulanacağı için uyuşmayacağım korkusu yaşamayın,sanki vücudunuzda karınca geziyormuş gibi minik minik şeyler hissedeceksiniz sadece.
-O esnada panikleyecek olursanız hemen sakinleştirici veriyorlar yani anestezist hep hazırda bekliyor.
-Bebeği gösterdikten kısa süre sonra dikiş halledilip odaya göndeiliyorsunuz.
-Gaz çıkarma için kayısı kompostosu ve bol su tavsiye ederim.
-Baş ağrısı olmaması için uzun süre kafanızı sağa sola ani hareket ettirmeyip kahve içerseniz bir sıkıntı olacağını sanmıyorum,baş boyun ağrısı hiç yaşamadım.
-İlk yürüme kısmı gerçekten öcü değil,evet kötü ve zor oluyor ama ondan sonra yavaş yavaş hareketlenmeye başlıyorsunuz zaten.
-İlk 2-3 gün süt tam olarak inmeyebilir ama ilk derin ve rahat uykuda benim sütüm gelmişti. Bu süre zarfında sarılık olması yerine mama takviyesi yapmıştık, iyi de oldu.
-Şu anda karnımda hiç uyuşukluk yok,dikiş yeri düz ve pürüzsüz incecik bir çizgi.
-25 kilo almıştım 8 kilo fazlam kaldı çünkü boğazımı tutamıyorum🥴
-İlk 2 hafta hep depend kullandım canım depend❤
-ikinci gün hastanede duşa girdim su geçirmez bant çıktıktan sonra da girdim duş hep serbestti.
-Spinal sezaryan zor değil kızlar gerçekten, inanın canım çok kıymetlidir ama eve geldiğim andan itibaren hep ayaktaydım.
Yani şu anda aklımda olanlar bunlar ama sormak istediğiniz ne varsa elimden geldiğince açıklamalı anlatırım. Endişelerinizi anlıyorum ama hepiniz aşırı güçlü annelersiniz,kocaman sarılıyorum hepinize❤