deletedmom24 bunu ilk defa sizden duyuyorum. Gittiğim görüştüğüm bütün doktorlar anne karnında müdahale edilebilecek bi vaka olmadığını söyledi. Ayrıca meselem zaten dudakta olması değil damakta olması.
Damak dudak yarığı vakalarında bilgilendirme yapacak olursam; zaten 3-4 aylıkken dudak ameliyatı oluyorlarmış. Dudakta da her zaman izi kalacak. Dudakta olduğu içinde burun düşme yapıyor dudakta çekme yapıyormuş, hadi bu eşin estetiksel boyutu. Damak daha komplike bi durum, 9aya kadar herhangi bi müdahale yapamıyorlar damağa bu ağız içi kulak ve burun birbirine açık olduğu için beslenme sıkıntısı yaşıyorlar. Katı gıdayla beslenemiyorlar neredeyse 1 yaşına kadar. Ayrıca bütün boşluklar birbirine açık olduğu için yemeğin burundan kulaktan gelmesi gibi durumlar çok sık yaşanıyormuş. Bunlara bağlı olarak işitme kaybına yol açıyormuş. Keza damak açık olduğu için konuşmada sorun yaşıyorlarmış. Normal bir çocuk gibi konuşamıyorlarmış, peltek, genizten ve yarı anlaşılır bi konuşmaları oluyormuş. Ayrıca beslenme sırasında açıklıktan besinler akciğere kaçıp solunum sıkıntısı yaşatıyormuş ve bu bebeklerde kalp sorunları oluyormuş. Sürekli ameliyatlar olacak, bakımı çok daha zor olan bir bebek. Doğar doğmaz zaten direkt yoğunbakıma alınıyormuş. Yani doğdu hemen ameliyat sonra hop iyileştik gibi sıradan ya da basit bir anomali değil maalesef. Keşke benim bebeğimin de sadece dudağında olsa da estetiksel olarak etkilense