MericSe Erkekkannnesiii doktoruma sordum canım his kaybı oldugu için “Ikınamıyorsunuz hemşire bastırıyor karnına doğal süreç yaşamanı tercih ederim diş macunu gibi sıkıp bebeği doğurmaktansa” demişti doktorum
MericSe Erkekkannnesiii yoksa tehlikeli olacağını sanmıyorum o kadar yapan var. Ayrıca açılmayı kolaylaştırdığı kanıtlanmış bir şey mi acaba?
Ana-1 Ben tavsiye ederim ilk doğumum epiduraldi doktorum çok uzman ve deneyimli bir doktor bana o önermişti kendi eşi de öyle doğum yaptı hatta, hiçbir yan etkisi zararını görmedim tavsiye ederim o acıları çekmeye değmez mis gibi doğuyor
Ummuhan4934 Ana-1 Peki nasıl bişey epidural normal sancı gibi damardan mı veriliyor yoksa sırtından ine mi yapılıyor? Bide hiç birşey mi hissetmiyorsun azıcık bille olsa ??
Fatmanurszgn Ozzzgeee benim doktorum önerdi ya. Çok titiz birisi işinde. Kötü olsaydı önermezdi diye düşünüyorum . Ben sorunca evet tavsiye ederim desteklediğim bi uygulama tek sıkıntısı doğumu bazı bünyelerde biraz uzatıyor dedi. O kadar acı çekip psikolojik olarak göçeceğime yaptırmayı düşünüyorum
aysehifa4 Ozzzgeee teşekkür ederim 😊 ve aslında devlet hastanesine giden biri doktora sorsa net bi cvp alabiliriz neden yapmadıklarına dair
Degisken Ozzzgeee 1.epudural sezeryandi. Normal doğumda epudurali hissizleşene kadar vermiyolar. En son kendin ıkınarak hissederek doğuruyorsun.dr um acın 10 sa 4 hissedersin epudurali aldığın sürece dedi. Zaten daha az acı çekmek varken neden faydalanmayım ki diye düşünüyorum.
M-o-r-58 Sancı çekmek kötü birşey mi ki hissetmek istemiyorsunuz 🙄 analarımız nasıl doğurdu bizi şükür normal doğum yapabiliyorsak onun tadınıda veren o sancıdır bence. Yararını zararını hiç araştırmadım ama bence gerek yok öyle şeylere
Erkekkannnesiii M-o-r-58 sancı çekmek kötü birsey değil ama benim acı yanım zayıf yapamam tek sancı ile Doğum bu yüzden doktorum da epidural öneriyor ama cevremdekiler de hep olumsuz konuşuyor ne yapcam bilmiyorum
Neslihankk M-o-r-58 Şancı çekmek kötü bisey mi? Demissiniz hic yasadinizmi bilmiyorum Ama doğum sancısı kadar ağır bisey varmi ? Yada sancı çekmeyi basit bisey olarak mi goruyosunuz tabiki evladımız icin bunu yapmak zorundayız ama bunu en hafife indirmek varken neden anne vücudu daha çok yıpransın nefes alamaz duruma kadar gelsin ki ?
begumseker Erkekkannnesiii benim hiç azaltmadı sancımı🧐 bide hastaneden çıkarken çıkarttılar o teli.. biraz ağrı oluyor tam yapıldığı yerde yorulduğumda filan sızlıyor..😞 boşu boşuna 1 gün takılı kaldı..
M-o-r-58 begumseker şimdi okudum ne olduğunu ve iyikide bana yapılmamış. Sancı çekmek Bebek çıkana kadar. Sonrasında hiç birşey kalmıyor şükür. Siz doğum bitince acı çekmişsiniz üzüldüm.
begumseker M-o-r-58 yani arkadaşlarım hepsi iyi ki vurulmuşum diyor, bana yaptıklarında zaten 6-7 cm idim, hiç gerek yoktu neden yaptırdıysam.. şimdi acısını çekiyorum..
Erkekkannnesiii Ozzzgeee dün kontrolüm vardı ulstrasondan baktı cocuk Doğum kanalına girmiş dedi herseyin çok güzel ben sana normal Doğumu öneriyorum dedi ama çatı muayenesi yapmadı 38. Haftada yapcak ben 36 dayım🤦🏼♀️ Neyse işte doktoruma dedim epidural kimse önermiyor çok olumsuz konuşan var kim onlar dedi dedim cevremdekiler yukarda Doğum yapanlardan keşke epidural olan biri olsaydı seni konuştururdum memnun mu diye bir dahaki kontrol de hatırlat konuşturayım bire bir dedi doktorum epidural icin çok rahatlık yoksa çok ağrın olur ameliyathaneyi ayağa kaldırırsın dedi yaparım da yani yapmam değil🤦🏼♀️ İşte 2 haftadır hep epidurali konuşuyoruz doktorum öneriyor ama çevremdeki hiç kimse önermiyor sonrasında birinin bir yeri şişmis birinin çok ağrısı olmuş bunları duyunca insan da korkuyor eşim de sezeryan ol o zaman diyor korktu oda bisi olcak sonrasında doktor da çatın da müsaitse seni sezeryan yapmam diuor napcam bilmiyorum ya çok normal Doğum yapıp epidural istiyordum da korkuttular çok ya
Ozzzgeee Erkekkannnesiii canım doktorn demek ki çoğu hastasına uygulams ki sana rahatlıkla öneriyor Bn senin yernde olsam doktorum bu şekil öneriyorsa epidural yaptırırdım eşin sezeryan ol dems onu hic düşünme normal doguma hc Bi engelin yokmus nasılsa inan bnmde acı eşiğim cok düşük herkes kötü oluyo diyor yok bel agrısı baş agrısı flan bunun dozunu ayarlayabilmek önemli 4 cm acılma olduktan Snra yapıyolarmıs zaten doktorunla konus normali dene eger 4 cm e kdar cok zorlanırsan epidural istersn
Erkekkannnesiii Ozzzgeee eşim de benim için diyor ona da hep sezaryen olsun rahatlık diyorlarmış ama işte doktorum bana güveniyorsan normal yap dedi karşıma bazıları geliyor normal yapamayacak ama tutturuyor normal yapmak istiyorum diye ama ben normal yapsın hiç istemiyorum normale uygun olmuyor çünkü dedi benim çatı muayenesi hariç hersey uygun normale dedi işte bana dedi al şapkanı karşına düşün kimseyi dinleme otur kendi kendine karar ver dedi bende soruyorum ama hiç bilmiyorum nolcak bakalım ya korkuyorum yan etki ederse diye epidural de tek yan etki tutmaması dedi oda çok nadir dedi
Bsraskmn Ozzzgeee ben epidural zararlı mı değilmi bilmiyorum açıkçası ama devlette yapmamaları konusunda şöyle düşünüyorum nasılki devlette isteğe bağlı sezeryan olamıyorsun epiduralde yapılmıyordur o yüzden heralde çünkü devletteki tavır “normal doğuruyorsan doğur” şeklinde diye duydum bilmiyorum bir teori sadece😀
720berra- Erkekkannnesiii kişiden kişiye değişmekle birlikte doğumu uzatıyor diye biliyorum özellikle tecrübesiz ilk doğumsa sancı olmayınca ıkınma hissi de olmuyor galiba ebe doktorun yönlendirmesi de önemli ama bi yakınımın ilk doğumuydu yapamamıştı ve sezeryana dönmüştü doğumu
Erkekkannnesiii 720berra- böyle bir durumdan da korkuyorum sancı çekip sonradan sezeryana dönmesini boşuna sancı çekmiş olcam🤦🏼♀️🤦🏼♀️