Mnkse merhabalar bebeği riske atan bir radyasyon testi yoktur ikili testte. Şu an kullandığımız telefonlar bile yeterince radyasyon içermekte. Bu yüzden bu şekilde bakmamak lazım.
Ben ikili testi yaptırdım, oldukça düşük bir sonuç çıktı.
Nedir ikili test? Erken down sendromu tespitidir. Güvenirliği %80 civarındadır. İyi bir yerde yapıldığında %90 oranında doğruluk payı vardır.
Test sonucu kötü çıkarsa %99 yakın kesin çözüm alabilmek için anne karnından sıvı alınır(amniyosentez) ancak bebeğinizi düşürme ihtimaliniz vardır. Şimdilerde ise test sonucu kötü olanlar yurt dışında yapılan bir test yaptırıyorlar kesin sonuç için ancak biraz maaliyetli(2000civarında)
Şimdi burda sorun şu eğer siz sağlıksız bir çocuğa bakmak istemezseniz muhakkak bu testleri yaptırın. Ben bazen bu forumda okuyorum yok bu testler hep yanlış da yok benim bilmem kimim başına gelmiş de... kendi karşılaştıkları vakaları genelleştiriyorlar. Ben sağlık sektörüne uzak biri değilim. Sadece tanıdıklarımdan değil genel olarak verileri takip ediyorum. Testler yaklaşık %90güvenlidir. %10 yanılma payı olanlardan olabilirsiniz, bu benim için de geçerli ama koskoca %90lık bir dilim de var ortada.
Şayet sağlıksız da olsa o çocuğa bakmaya razıysanız yaptırmayabilirsiniz de. Tercih sizindir. Yaptırmanızı öneririm, inşallah sağlıkla çocuğunuzu kucaklarsınız.