Bunun bilimsel açıklamaları var sol yana yatmayı bütün doktorlar önerir tabi uyuşana kadar öyle yat denmiyor ama sağ tarafta ana toplar damarlara baskı yaptığı için sol deniyor sol tarafa yattığınız da kan dolaşımı artar bebeğe plesantadan daha fazla kan ve besin gider özellikle son haftalarda sırt üstü yatmak önerilmez nst falan çekilirken de genelde sok yana döndürürler