berra227 28.haftamdayım. Aynı ağrı bende de var. Sızı şeklinde oluyor. Özellikle sağ tarafıma yattığımda sanki uyuşuyor, sızlıyor ve ani harekette batıyor. Bu konuyu çeşitli doktorlardan araştırdım. Kendi doktorum rahim genişlediği için olabileceğini söyledi ben de araştırmalarım sonucunda doktorumun söylediğini destekleyen şöyle bir bilgiye ulaştım:
Gebelik döneminde rahimin genişlemesi ve büyümesi üzere göğüs kafesine bir baskı uygulanmaktadır. Çoğu zaman sağ tarafta görülen ağrı iğne batması ve sancı şeklinde görülmektedir. Rahimin genişlemesi ve bebeğin içere büyümesine bağlı olarak 3-4 aydan sonra hamilelerin bu konuda şikayeti artmaktadır.
Hamilelerin dikkat etmesi gereken en önemli unsurlardan biri rahat ve bol kıyafetler giymesidir. Dar ve kaburgalara baskı yapabilecek dar ve rahatsız kıyafetler bebeği de rahatsız etmekle birlikte ağrıları arttıracaktır. Hamilelikte oturma ve yatma şekilleri oldukça önemlidir. Rahat bir oturuş ağrıları azaltacağı gibi yatarken yumuşak bir zeminde sağa veya sola doğru yatmak baskı ve ağrının azalmasını sağlayacaktır. Göğüs kafesinde sürekli olarak ağrı ve sızı hisseden hamileler mutlaka doktorlarına başvurmalıdırlar.