Mucizemm plesanta previa hafife alinicak bir rahatsızlık değildir. Hem sağlıkçı hemde bu rahatsızlığı yasiyan bir hamile olarak söylüyorum. Ara ara kanamalar olabilir ama ağır kaldırmak ev isi yapmak eğilip ütü yapmak uzun sure yürümek vb gibi davranışlara kalkışırsanız daha sisdetli bir kanama olur ve plesanta erken ayrılır. Buna tipde dekolman diyoruz ve kaç kaftalik olursa olsun direk sezaryana alınıyorsunuz. Kan kaybından anne Şoka girebilir , plesanta ayrıldığı için bebeğin hayati tehlikeye girer , erken doğum olabilir bebeğiniz prematüre olur. Plesanta previa zor bir rahatsızlıktır tek tedavi dinlenmektir. Tam kapatmamissa rahim ağzını doguma kadar yukarı çıkma ihtimali vardır. Uzun sure ayakta kalmamalı bol bol dinlenmelidir anne Adayı. Evet hastane odasında yatıyor gibi değilde gunluk kişisel ihtiyaçları dışında baska birşey yapmayan bir anne olarak bol bol dinlenmelisiniz. Kansızlık önemli bir rahatsızlıktır kanama olursa kan değerleriniz düşer bu nedenle kan yapıcı yiyecekler yiyebilirsiniz.
22 haftada teşhis konuldu işden ayrıldım istirahat ettim bol bol , 32 haftada şiddetli kanamam oldu durmasa bebegi sezaryan ile alıcaklardı neyseki kanamam durdu ilaç tedavisi ve bebeğin akciğerlerini geliştirici ilaç uygulandı. 35 haftalık olduk bugün 32 den sonra suyumu bile kendim içmedim egerki erken dogum olursa vijdan azabından olurdum.
Hayatınızı çok kısıtlamayın ama dikkatli olun. Umarım sağlıkla gelir bebeğiniz 🙏🏼