nurseliny öncelikle meni dediğimiz sıvı içerde durmaz akar normaldir, sperm hücreleri gideveği yere her türlü gider içerde kaldığı sürede :) benim eşimde de varikosel vardı 2017de tanı koyuldu sol testis grade 3tü.devlet hastanesinde doktor amelşyata gerek yok bende de varikosel var 3 çocuğum var dedi. Tabi testte yaptı. Gerek görmedi. Nişanlıydık o zaman evlenince sorun yaşarsan gel tarzı bişey dedi. 2 tane de özel hastaneye gittik yine testler yapıldı, ultrason çekildi 2 doktorda ameliyatı erken olmanda fayda var ileride sorun yaşamayı bekleme dediler. Ha testlerin kötü mü değil ama ilerlemeyeceği spermler etkilemeyeceğini bilemeyiz bekleyip riske atma dediler. Test sonuçlarında hareketlilik, sperm sayısı normaldi. Morfoloji denilen bir değer var o ameliyat öncesi eşimin 1 çıkmıştı. Bu değer de gebeliği etkiliyormuş araştırmalarıma göre 4 üzeri olması gerekiyormuş doktorlar o dönem çok ayrıntılı yorum yapmamıştı evli olmadığımız ve çocuk olanı olmadığı için mi bilmiyorum. Eşimin ağrıları da olduğu için Biz ameliyata karar verdik. ameliyat oldu. 3ay sonra yeni test yapıldı sayı hareketlilik daha da artmıştı morfoloji 7ye çıkmıştı. Çocuk planlayana kadar dönem dönem test yaptırdı hep iyi çıktı sonuçları morfoloji 15 lere çıkmıştı. Şuan çok şükür ki hamileyim planladığımız Ay sorunsuz hamile kaldım.