Seray123 burada yazılanlardan sonra ( öyle saçma şeyler okudum ki yok tetanos aşısı zararlıymış vs vs) korkmuştum. Hem kadın doğum doktoruma, hem gittiğim endokrin uzmanına ki Prof kendisi, hem de aile hekimi ve hemşirelere ayrıntılı sordum.
vurulan aşı sadece tetanos. Burada daha önce bahsedildiği Gibi başka aşılar yok içinde. Geçen hafta vuruldu ilk doz, 4 hafta sonra 28 içindeyken yine vurulacak.
bahsedildiği gibi çok ağrı yapmıyor. Ben hemşirenin önerisiyle eve gidince buz koydum bir havluya sarıp. Uzun aradan sonra spor yapmışım gibi hafif bir ağrı oldu hamlama gibi, ama geçti 1 güne. Bir de soluma yattığım için aşıyı sağ koluma vurdurdum.
sağlık ocağına gittiğinizde önce bebeğin kalp atışlarını dinliyorlar. Aşı vurmadan da önce ellerindeki eldiveni çıkarıp dezenfektan sürüyorlar ellerine, sonra yeni eldiven takıp aşıyı vuruyorlar. Yani tüm hijyen kurallarına dikkat ediliyor. Hiç kalabalık olmasın istiyorsanız sabah 9da gidin