Merhabalar öncelikle çok şükür bu güzel serüveni mutlulukla tamamladık. Rabbim doğum yapacaklara kolaylık ve isteyenlere kısa sürede bu duyguyu tatmayı nasip etsin🙏🙏🙏 uzun olur mu bilemem😀 hamile olduğumu öğrendikten sonra araştırdım bir doktora gitmeye karar verdim ve tek gittiğim doktor oldu. Normal doğum yapmak istiyordum en başından beri. Hamileliğimin İlk başları kurban bayramına denk geldiği için etten tiksindim tavuktan tiksindim zaten balıkta yemezdim herkes bebeğine iyi bakamayacaksın bu çocuk protein almıyor gibilerinden söylenenler vardı(tek protein et değil). Ama ben yediğim herşeyime dikkat ettim meyvedir süttür yumurtadır ceviz fındık kaşar bebeğim için ne faydalıysa her günyedim. İlk başlarda biraz fazla kilo alınca doktorum dikkat etmemi fazla kilo alırsam normal doğumun zor olur bide boyum biraz kısa olduğu için sıkıntı olabilir dedi(boyum 1.57) 13 haftamda kıza benziyor dedi. 7 ayımda suyumda artma olduğunu dikkat etmem gerektiğini söyledi bebekte biraz iri olacak dedi. Artık son zamanlara kadar güzel geçti çok az mide yanması yaşadım son ayda kramplarım oldu gece uykumdan çığlıkla uyandıran. Bu arada ben özel sektörde çalışıyorum 37 haftama kadar çalıştım. 38 haftamda alttan muayenede 1cm açıklık ve düzenli sancılarım vardı. Doktorum yatış yapalım istersen yoksada bekleyelim dedi bende beklemek istedim ama büyük ihtimal yarın geleceksin gibi duruyorsun dedi😀 o gün sancılarım geçti 4 gün bekledik gelmedi en son 20 mart cuma gel demişti.Gittik ve açılma artmamış rahimde yumuşama yoktur ve bebeğin karın çevreside normal sınırı geçmiş bu şekilde bebeği normal doğurmak riskli olur dedi sancıda yok. Bu arada ultrasonda bebeğin kilosu 3780 gibi eğer sancıyı beklersek bu kez 4000 kilonun üzerine çıkacak ve yine normal olmayacak gibi duruyor dedi. Doktorum kardeşim olsan sezaryen öneririm dedi. Ben suni alıp denemek istiyorum eşim ikimizin riske girmesini istemiyorDu.En sonunda tamam dedik sezaryen olsun çünkü ortalıkta karışıyor bebeği hastaneye götürmeler olcak 21 mart cumartesiye karar verdik. Her şeyimiz hazır ablam ve eşimle yola koyulduk yatışım oldu giyindim ama gerginlik var korkuda var. Doktoruma güvendim neyse ameliyathaneye indim sağlıkçı olduğumdan çok yabancı değildim. Anestezi doktorum çok iyiydi herşeyi anlattı iğne gerçekten acımadı yattım sonda takıldı başladılar . Biraz geçince kızımın doğmuş olması lazım dedim doktor ise yoo başlamadık daha gibi sakinleştiriyordu sonra senin miden çok yandımı bu ne saç diye gülmeye başladı başımı kaldırdım kızım bana bakıyor 🙏öyle güzeldi ki sonra temizleyip kucağıma getirdiler öptüm ve geri götürdüler. O andan sonra tansiyonum düştü midem bulanmaya başladı hemen müdahale ettiler. Ameliyat sırasında rahimde bir miyom çıktı o alındı doktorum neyse bunuda almış olduk dedi. Ameliyat sonrası aşırı titreme meydana geldi bir saate geçti. Asıl önemli olan ameliyat sonrası sezaryende verilen ama normal doğumda daha fazla verilen bi rahim toparlama serumu varmış ve o ilaca alerjim olduğu ortaya çıktı ilk gebeliğim olduğundan bilmiyorduk 3 lt serumun yarısını bile veremediler. Doktorum alerjimi duyunca biz nasıl suni yapacaktık dedi. O an anladım ki sınırları zorlamak diye bişey yok. Ne istersen iste hayırlısı istemek lazımmış. Çok şükür sezaryen olduğum için mutluyum. Hemen toparlandım yürüyüşü bol yaptım gazım hemen çıkmadığından biraz sancım oldu. Doktoruma güvendiğim için mutluyum. Ayrıca bebeğim 3300 gram doğdu😊 sezaryenden korkmayın sadece kendinize ve bebeğinize güvenin her şey çok güzel olacak🙏
*kilo takıntım vardı herkesin çok kilo almışsınları bunaltmıştı hamileliğim boyunca 9 kilo aldım. 70 kilo ile hamile kaldım 79 la doğuma girdim bugün 8 günüm ve 67.7 kiloya düşmüşüm karnımın nerdeyse hepsi gitti bunda suyumun fazla olmasıda etkili diye düşünüyorum😀 bol su içtim ve kendimi sürekli oturursam daha kötü hareket etmeliyim kızıma bakmak için diye telkinde bulundum ama asla kendimi zorlamadım🙏
*sütünüz gelmediyse mama verin kesinlikle. Ben iki gün sütüm var sandım ama yokmuş kızım çok ağlayınca mama verdik ve öyle sustu. Canınız çok yanacak emzirmede benim yandı çünkü bedenimiz alışmadığı için ama dişinizi sıkın ve emzirin sarılık olmaması için🙏🙏 ve ayva çekirdeğinden jel yapılıyor göğüs ucu için kesinlikle yapın bana o iyi geldi 90₺ e göğüs ıcı kremi aldım hiç işe yaramadı. Ve süt pompasıda bulundurun bebeğin midesi küçük olduğu için tüm sütü boşaltamıyor bebek göğsünüzde kalan sütte çok ağrı yapar en azından boşaltıp rahatlarsınız. Aklıma başka bişey gelmiyor . Rabbim günlerimizi daha da güzelleştirir herkese bol dualar sorunuz olursa yanıtlarım Allaha emanet olun👋🏻🙏🙏(çok karışıkta yazmış olabilirim hakkınızı helal edin)