Hndn1234 EsmaSahin 50 gr lık yükleme sonucu 140 on aşağısında olmalı. Normal zamanda şekerimiz 120 nin altında olmalı. Benim yüklemeden sonra 163 çıktı yani 140 on üstünde. Ama normalde evde yaptığım sonuçlar 120 nin üstünde yani 80-120 sınırını aşıyorum maalesef. Ekmek ve hamur işi dışında yemeğe devam edecem sanırım
Hndn1234 Adsmyr benim babam şeker hastası 🙁 evde yediklerimize dikkat edecez ara sıra da ölçüm yapıp takipte olacaz başka çaresi yok
BusraDevlet83 Hndn1234 Benim de ayni merak etmeyin. 50 gr da 180 cikti benim de. Şeker ölçüm cihazı aldım, onunla ölçüyorum şimdi. Bugün arttı değerlerim sırf dün makarna yedim diye. Dikkatli olursak birşey olmaz. Doktorum özellikle akşam çikolata vs yeme dedi. Gün içinde belki 1 adet yiyebilirsin dedi. Bugün daha dikkat edeceğim bakalım yarin ne olacak. Endişelenmeyin biraz dikkat edeceğiz o kadar. Gebelik bitince o da bitecek 🙂
BusraDevlet83 Adsmyr Sizin de sonuç yine iyi. Sınırın az üstü. Ben endokrine gittim bu yüzden. 100 gr yükleme teşebbüsünde dahi bulunmadı. Direk diyetisyene yönlendirdi. Gün aldım fakat gidemedim malum olaylar.. Ben de şeker ölçüm cihazı aldım, onunla ölçüyorum. Alın derim ben. Kendinizi bilirsiniz böylece.
Edanurdg Hndn1234 banada günlük muz kivi ye bebeğin kilo alsın demişlerdi diyetisyenim muz şekeri yükseltir ama canın istediğinde yarım muz yiyebilirsin yanında süt yoğurt ile demişti. Ayrıca hiç bir meyve tek başına bebeğe kilo aldırmaz her besinden aldığı farklıdır bebeğin demişti ben diyete başlayalı 3hafta olacak şekerden dolayı ilk zamanlar stres yaptığım için biraz kilo vermem oldu ama bebeğimin kilosu gayet normal ve diyete alışınca anlıyorsun ki önceden yediklerin senin açlığını gideriyormış sadece şimdi bebeğim için sağlıklı beslendiğimin farkındayım
Hndn1234 Edanurdg diyet listenizi paylaşır mısınız benimle nasıl besleniyorsunuz nelerden uzak duruyorsunuz
Edanurdg Hndn1234 günde 1defa insülin vuruyordum şimdi 4defa oldu malesef daha dengeleyemedim şekeri bu listedekiler bana fazla bile geliyor (tabi ilk 3gün açlıktan psikolojimden dolayı ağlamıştım şimdi alıştım😅) günde 3defa meyve yemiyorum bazen 1 bazen 2 ama yarım yiyorum portakal ayva armut falan büyük olduğu için yarısını yiyorum yanında şekeri yükseltmemesi için ceviz süt yoğurt ya da ayran tüketiyorum öğle yemeğinde pilav makarna kesinlikle tüketmiyorum ekmek var zaten 3haftadır bir tek dün pilav yedim 2kaşık 😂 ayrıca kendimi mutlu etmek için ara öğünümün birinde dibekle karışık şekersiz türk kahvesi yanında 3kare parçası bitter yanında 2 ceviz yada 7-8 antep fıstığı yiyorum anlatacak olursam daha buraya uzuuuunca yazabilirim sen aklında olan şeyleri sorabilirsin canım ama her şey bebeklerimiz için onlar için neleri göze alırız diyet bize vızz gelir 🙃
Cigdem2020 Bende de gebelik şekeri çıkmıştı.50 lik sonucum 149 du sonra 75 lik yaptırdım ondada yüksek çıkınca diyet vermişlerdi.2.kontrolüme gidemedim virüsten dolayı evde zaman zaman ölçüyorum şekerimi.yemeklerde ağzına attığın ilk lokmadan 1 saat sonra ölçüm yapılıyor eğer 140 altındaysa sıkıntı yok .bana yemekten sonra oturma hemen mutfağı toparla biraz hareket et demişti diyetisyen bu şekilde devam ediyorum.ara öğünlere dikkat edilmeli bol bol yoğurt yenilince şekeri düzenliyor her yemeği yoğurtla yemeye özen gösteriyorum
nuryadaperi Hndn1234 bence şeker yüklemesini bir kere daha yaptırt emin ol. Bir de dahiliye değil endokrin doktoruna git. Şeker bebeğe çok zararlı gelişimini doğumunu vs etkiliyor. Doktorlar sana daha ayrıntılı bilgi verecektir. Diyet elbette yapacaksın ve bebeğin diyet yapmana rağmen gelişecek. Diyet yapmak demek az yemek yemek değildir. Şekerli şeyleri tüketmeyeceksin ya da çok çok az tüketeceksin. Canın çok çekti bir iki parça birşey yedin mi süt yoğurt ayran ye ardından ve bol bol su iç. Diyette en önemlisi en az 3 litre su içmen canım. Umarım bebeğin de sen de iyi olursunuz. Bu arada bana da çok sevdiğim bir ablam söylemişti bebeği en iyi geliştiren şey yoğurtmuş günde en az bir tam kase yoğurt ye.
Hndn1234 nuryadaperi çok tşk ederim bilgilendirme için 🥰🥰 günde iki kase yoğurt yiyorum ben ayran da mutlaka akşam yemeğimin yanında olur. Tekrar yükleme yapmak istemiyorum çünkü bir kere 50 bi kere de 100 yaptım toplamda 150 gram yükleme yapmış oldum bebeğe 🥺🥺 çok aşırı da yüksek şekerim olmadığı için riske atmak istemedim ama yediklerime daha dikkat ederek kontrol altında tutacağım inşallah. Öyle iyi geliyor ki burdan fikir alışverişi yapmak tekrardan tşk ederim hepimiz sağlıklı doğumlar yapalım inşallah 🙏🏻❤️
nuryadaperi Ozgelin şekeriniz yüksek çıkana kadar kilo almış mıydınız ? Yani 85 kiloya şeker çıkınca diyet yapıp da mı düştünüz ?
Ozgelin nuryadaperi ilk başta kusmalarım vardı kilo yine almamıştım şekerde çıkınca dikkat ettim yine almadım ama harfiyen uydum..
nuryadaperi Hndn1234 canım bi endokrinoloji doktorundan tavsiye alsan çok daha iyi olur ama diyetinden sadece şekerli gıdaları çıkarman gerekiyor. Bu bebeğini zayıflatmaz inan. Daha sağlıklı olmasını sağlar hatta. Çayı kahveyi vsyi şekerli içmeyeceksin. Tatlı çikolata yemeyeceksin. Hamurişi ve paketli gıda da tüketmeyeceksin. Meyve suyu kola meyveli soda gazoz vs içmeyeceksin. Ne yazık ki bunları nerdeyse hiç yapmaman gerekiyor. Doğal meyvede de şeker var özellikle elma çilek portakal muz incir karpuz kavun… bunlardan da az tüketmelisin. Eğer herhangi birinden canın çok çektide az da olsa yediysen ardında mutlaka yoğurt süt veya ayran tüket canım. Korkma bu şekilde ikiniz de çok sağlıklı olursunuz…
Edanurdg nuryadaperi benim endokrinde ki doktorum ve diyetisyenim portakal çilek elma tüketmemde sakınca olmadığını söyledi hatta çilek, kivi, armut, elma, portakal, ayva, şeftali, kayısı, ananas vb tüketebilirsin demişti
Hndn1234 nuryadaperi çayı şekersiz içiyodum ama bıraktım bi haftadır içmiyorum. Kahve zaten tüketen biri değilim. Şeker çikolata hamur işi de yiyen biri değilim ayda yılda bir. Ama ekmek iyi tüketirdim onu azalttım bi kaç gündür. Meyveyi kısmadım hiç meyve hep yedim hamilelikten beri
nuryadaperi Ozgelin ben de 86-87 ile hamile kaldım. Ne bulantım oldu ne kusmam yediklerime de fazla dikkat ettim diyemem. Spor da yapmadım hele ilk üç ay sürekli uyuyordum. Ama günde en az 3 litre su içiyorum. Sabah uyanır uyanmaz ve gece yatmadan mutlaka koca bir bardak su içiyorum. Abur cubur yemiyorum bir de yani paketli gıdalar. Sadece ara sıra çikolata… ve şuan 5 aylık hamileyim onda rağmen hiç kilo almadım. Her hafta pazar tartışıyorum geçen pazar yine 86.7 çıktım. Bu durum beni çok şaşırtıyor. Bir yandan da hem ablamda gebelik şekeri çıktığı için hem kayınbabamda hem babamda şeker olduğu için ben de şeker vardır diye endişeleniyorum… henüz test zamanı gelmedi. Ama kilo almamış olmama bir hayli sığınıyorum galiba… neyse ben çok uzun uzun anlattım 😊 acaba yüksek kilolu hamile kaldım diye mi kilo almadım mı ki diye sordum ama siz de pek birşey yiyememişsiniz hamileliğinizde anlaşılan…
Hndn1234 Edanurdg attığın foto açılmadı canım 🙁 okulda bi öğretmen arkadaşım vardı o da hamileydi ve şekeri vardı bi çok meyveyi yemezdi limonda bile şeker varmış diyetisyeni baya detaylı bi liste vermişti. Ben günlük meyve tüketiyorum ama sadece akşamları yiyorum. Özellikle muz tüketiyorum bebeğin kilo alması için onu da artık yoğurda dilimleyip yersem daha iyi olur heralde dimi?
nuryadaperi Hndn1234 rica ederim canım benim hepimizin böyle yardımlara ihtiyacı var iki üç cümle yazdım da kolum mu yoruldu sanki 😀 kendimce bildiklerimi yazdım. Ama dediğim gibi muhakkak bir endokrin doktoruna git 🤗
Aysessss Hndn1234 canım bebeğin kilo alması için zaten protein ağırlıklı beslenmen lazım, e diyette de protein ağırlıklı beslenmen lazım. Aynı kapıya çıkıyor yani, tatlıdır hamurişidir falan bebeğe zaten kilo aldıran ürünler değil
Hndn1234 Aysessss yok zaten hamurişiyle aram iyi olmadı hiç. Ama ekmeksiz yemek düşünemiyorum 😊 ekmeği de kepek ekmeği yiyorum bi kaç gündür. Muz bebeğe kilo aldırıyor dediler tabi benim bebek de hala aldırdığını görmedim🙁 yine de iki muz tüketiyorum günlük belki işe yarar diye ama doktorum yeme dedi.
nuryadaperi [silindi] açlık kan şekeri değer max 126dır ki bu normal bir insan için geçerli bir değer. Normal bir insan da bile açlık kan şekeri 128 çıkarsa diyet önerilir. Hele ki hamileysen daha çok dikkat etmen lazım. 128 o yüzden çok da önemsenmeyecek bir rakam değil. Mutlaka diyetine dikkat etmesi ve düşürmesi gerek…
nuryadaperi Edanurdg yok ben zaten tüketmemelisin demedim ama en fazla bir porsiyon… çok fazla tüketilmemesi gerekiyor sadece diğerleri için söyledim 🤗
Edanurdg Hndn1234 [url=https://hizliresim.com/RncAf2][img]https://i.hizliresim.com/RncAf2.jpg[/img][/url]
Edanurdg Hndn1234 bence muz tüketimini azalt ben canım isterse yiyorum 3günde bir falan yarım olacak şekilde inan ki sadece muz kilo aldırıyor yanılgısını yenip her meyveden az az yersen bebeğin gerekli kiloyu alır ayrıca kepekli ekmek tüketme oda şekeri yükselten çok işlenmiş bi ekmek türü tam buğday ekmeği tüketmen gerek Eğer istanbulda oturuyorsan halk ekmekten al en güzeli o migros carrefour şok bir kaç fırın organik pazarlar falan hepsini denedim ama halk ekmeğin tam buğdayı çok lezzetli