Söze nasıl başlasam bilmiyorum… ama özellikle normal doğumdan korkan anne ve anne adaylarına umut olmam dileğiyle ☺️
Sonunda bana da doğum hikayemi paylaşmak nasip oldu 🙏🏻 İlk gebeliğim Şubat ayında olmuştu ve düşükle gerçekleşmişti baya zor günler geçirmiştim.. Sonra kendimi toparladım zamana bıraktım herşeyi… Rabbime bin şükür 19 Haziran da tekrar hamile kaldım 🙏🏻 İlk 3 ay yani 1. Trimester dediğimiz dönem rahat geçmişti benim için mide bulantım aşırı derecede yoktu. 2. Trimester döneminde sırt ve bel ağrım artmıştı çünkü bebişim büyümeye başlıyordu☺️😍 3. Trimester dediğimiz son 3 ay çok zorlanmaya başlamıştım. Uykusuzluk, mide ekşimeleri, huzursuz bacak sendromu vs derken
38+3’de yalancı doğum sancısıyla başladı herşey 🙈 tabi ilk gebeliğim olduğu için sancının nasıl bişey olduğunu bilmiyorum birden yavaştan sancı girdi pek umursamadım tabi . O günde doktor kontrolüm vardı ve alttan muayene etti ( alttan muayene o kadar acıtmıyor sadece kendinizi kasmayın yeter ☺️ ) doktor 3cm açılmam olduğunu, bebeğin kanala girdiğini ve doğumun başladığını söyledi 🙈 ama benim sancım yoktu sancımın yada suyumun gelmesini bekleyecektim artık. Tabi doktor doğum başladı deyince beni bir heyecan bir panik sardı yavaştan her sancıyı doğuruyorum sanıyorum 🙈😅 . Ertesi gün lavaboda nişanımın geldiğini farkettim. Hemen apar topar valizimle hastaneye gittim tabi 😅 Nstye bağladılar sancım vardı ama düzenli değildi. Geri eve gönderdiler. 2 3 gün sonra belimden daha şiddetli bi sancı girdi. Tabi biz gene cümbür cemaat konvoy şeklinde hastaneye gittik 😅 yine yeterli değildi 🙈🤦🏼♀️ Kızım inatçı çıkmıştı ama ben ondan daha inattım 😅 Artık sabırsızlanmaya başlamıştım.. doğumu başlatan şeyler yapmaya başladım. Merdiven indim, çıktım. Böğürtlen, ahududu çayı ve papatya çayı tüketmeye başladım (günde en fazla 2 bardak) okunmuş su içtim vs . 3 gün boyunca bunları denedim ve sonunda 22/03/2020 Pazar günü uyurken sancıyla uyandım. Düzene girmesini bekledim. Sancı gittikçe çoğalmaya başlamıştı. Eşimi uyandırdım kalk bu sefer geliyor diye 😅 . Uyku sersemi yine annemlere vs haber verdik ve hastaneye geçtik. Ebe yine beni görünce bugün doğuracak mısın dedi 🙈 bende evet bugün çıkartacam dedim 😅😅 . Alttan muayene ettiler ve açıklık 5cm . Nst ye bağlandım sancılar düzenli aralıklarla geliyordu ve doğum başlamıştı 😍 . Nst den çıktıktan sonra yatışım yapıldı . 2 saat sonra artık dayanılacak gibi değildi ve ebeye dayanamıyorum artık diye carladım 😅 . Neyse doğuma aldılar açıklık 7cm saat 13:20. Doğum başlıyor hazır mısın dedi evet dedim 😍 sancılar gittikçe artıyordu . Nefes alma tekniğini deniyordum . Gerçekten işe yarıyor tavsiye ederim 🙏🏻 . Ebe ıkınman lazım dedi ıkınmaya başladım bi taraftan nefes alma tekniğini yapıyorum tabi ebeler de çok ilgililerdi . Daha sonra ebe söylemeden benim kendi ıkınma isteğim geldi . 2 defa ıkındım . Ebe devam et çok güzel gidiyorsun bebeğinin saçları göründü annesi dedi 🙈 beni hırs sardı tabi . Son bir ıkınmam da bebeğimin sesini duydum 13:40 da 3000 gr 47 cm doğdu ❤️ O an sancı ağrı hiç bişey kalmadı . Bebeğimi üzerime bıraktılar ağlamaya başladım 🙈 Allah herkese o duyguyu nasip etsin inşAllah 🧿🙏🏻 Ben onu izliyorum ebenin biri onu temizliyor. Diğeri eşinin de şimdi çıkacağını söyledi . Onu hiç hissetmedim bile ☺️ . Dikiş atıldı ve 14:10’da kucağımda bebeğimle yürüyerek çıktım doğum haneden ☺️ Eşimi abilerimi kuzenlerimi falan içeriye almamışlardı korona virüsünden dolayı . Kapıda annemle göz göze geldik oda ağlamaya başladı çünkü ikinci torunu da ilk torunuyla aynı gün doğmuştu yani o gün hem babaanne hem anneanne olmuştu ❤️ Odaya geçince eşim geldi vee bingo 😅 oda ağlamaya başlamıştı odun herif 😅😅 . Hastanede 1 gün kaldık ve ertesi gün çıktık . Şu an sadece biraz dikişlerim acıyor o kadar . Normal doğumdan korkmayın emin olun onu görünce herşeyi unutuyorsunuz ve ağzınızdan çıkan ilk kelime iyi ki oluyor ❤️❤️ Uzun oldu biraz hakkınızı helal edin geç yazdım ama anca fırsat bulabildim misafirlerden 😓 🤷🏼♀️ Biz artık mezun olduk ama burayı da bırakmaya niyetim yok açıkçası 😅 sormak istediğiniz soru varsa sorabilirsiniz 🙏🏻 Allah herkese bebeğini sağ Salim kavuştursun inşAllah 🙏🏻🧿☺️