momsss1 canim ben bilinçli bi şekilde yaptırmayacağım O yüzden korkmuyorum emin ol geniş bir şekilde araştırmasını yaptım öyle oturduğum yerden vermedim bu kararı günlerimi aldı saatlerimi aldı stresli gerginlikle geçti o 1,2 hafta. Gerek doktor arkadaslarimla gerek bana o asiyi yapacak olan ebeyle gerek tecrübeli annelerle konuştum internetten okudum araştırdım. Karini zararını esimle yan yana koyduk ve ortak bi şekilde bu kararı aldık. Cünkü bende eşimde ne olduğunu bilmediğimiz bir asiyi vurdurmak istemiyoruz hele ki geldigi yer Amerika ise. Türkiye’de üretilseydi emin ol bu kadar endişelenmezdim belki..
Aşının amacin çok iyi evet ama ben içini bilmiyorum canım ne koydular ettiler bilmiyorum ve bilmediğim birseyi istemiyorum. kimse içinde ne olduğu bilmediği yiyeceği yemez. Yabancı bir yiyecek konulduğunda önümüze mutlaka içinde ne var diye sorarız.. Buda öyle birsey. Ben öyle görüyorum bu olayı.
Hani ben araştırarak bu kararı verdim kulaktan dolma bilgilerle yada yönlendirmelerle degil sonuçta herkes gibi bende çocuğumun sağlığını en on planda tutuyorum ve tuttugum içinde yaptırmayı düşünmüyorum. Tecrübeli arkadaşlarım var,, hiç bi asi yapmamışlar ne tetanoz ne başka asi, ne doğumda ne sonrasında nede cocuklarina yaptırmadılar ve gayette sağlıklılar hiç biride olmedi yanı. Tetanoz zaten canım vücudunda açılan yara, kesilen bi yer, hayvan ısırmasıyla açılması, yangın sebebiyle açılması gibi, yanı her hangi sebeple vücutta acilmalarda yaradan içeri girip kanla temas edebilecek mikropa karşı yapılan bir asidir.. normalde şartlarda ben yaptırım canım bende çocukken annem hamileyken butun asilarini olmus, annemle babam bana ve kardeslerimede yaptırmış.. ama ben bu olay farklı bakıyorum diğer bi suru anne gibi. Ve ola ki Allah korusun birsey olsa kesik yara bere vesayre ve mutlaka tedavi olman gerekiyorsa bunun yine her zaman tedavisi var ki..
Ama şimdiden neydi belirsiz ilaçları ne kendi bedenime ne çocuğumun bedenine sokmayi uygun görmüyorum. Benimle aynı fikirle olan anneler mutlaka vardır ama olmayanda vardır yaptırmak isteyenede saygı duyuyorum kimse yaptırma etme diyemez. Ama sunuda söylemeden edemeyeceğim çoğu doktor modern tıp doktorları oldukları icin hepsi asiyi öneriyor benim kendi doktor arkadaşlarımda. Aile hekimi olan dedi ki istwrsen yaptir istersen yaptırma yaptırmasan birsey olmaz dedi ama biz hekim olarak tavsiye ediyoruz dedi. Çocuk doktoru ablam 100% masum degil bu asi dedi ama hekim olarak tavsiye diyoruz dedi yanı sen bilirsin dedi.. bana bu asiyi yapacak olan ebe çocuğun olur dedi resmen. Ama Hollanda’da (dogdugum büyüğüm yer) tetanoz asisini yapmıyorlar İstege göre ve hiç biride olmedi..
Yanı hepsi tavsiye ediyor yapma diyen doktoru zaten bulamazsın, is hayatında bi doktor zaten tavsiye etmek zorunda gibi birsey cunku sana yapma gerek yok derse ve birsey olursa Allah korusun sorumluluk almak istemez. Gerci hoş yapma diyen doktorlarda var ama onlarda masa altından söylüyorlar😊 O yüzden canım benim sana verebilecek tavsiyem etraflı bir şekilde araştırmanı yapman okuman internette, doktorunla konuş danış, varsa çevrende güvendiğin bu alanda doktorlar onlara danış tecrübeli annelerle fikir alışverişi yap.. ondan sonra içine sinen neyse onu yap ama lütfen ben yaptırmadım sende yaptırma diyenlere kulak asma herkesin sonuçta tecrübesi kendine. Ben sana o yüzden yaptırma diyemem kuzum. Beden senin çocuk senin Saglik senin ve bunun kararini sen vereceksin. Sen istemediğin sürece kimse sana zorla birsey yaptıramaz. Saglikli günler canım 💕