Merhaba arkadaşlar dün doğuma giriyorum diye dua istemiştim. Çok şükür bebeğime kavuştum. 31.haftadan beri erken doğum riskim yüksekti çok şükür dinlenerek ve ilaç alarak 39.haftaya kadar geldik. Dün sabah saat 7buçukta suyum geldi. Geldikçe sıcak duş aldım hazırlıklarımı tamamladım 11tane hurma kaynatıp yedim suyunu içtim( bunu da burdaki bi arkadaşın doğum hikayesinde okumuştum açıklık olmasına iyi geliyormuş diye) neyse saat 11de hastaneye gittik. Pazar günü olduğu için hastane çok sakindi. Kendi doktorum şehir dışındaydı diye nöbetçi doktor doğumumla ilgilendi ama çok şükür bunu stres yapmadım ki çok şükür o doktor da güzel ilgilendi çok memnun kaldım. Gittiğimde açıklığım 4 cm’di iki saat boyunca açıklığım artıyordu ama sancım hiç yoktu. Üstte biraz suyum kalmış onu da boşalttıklarında sancı başladı. Sürekli tuvalet yapar gibi çömelip ıkınarak 8 9 cm açıklığa kavuştum ama ağrılar artık dayanılmaz hale gelmişti. Doğum çatalına aldılar beni çok korkmaya başladım ilk doğumumdu ve neler yaşayacağımı bilmiyordum çok korkuyordum. Sürekli ıkınarak artık dayanamayacak hale geldiğimde beni sezaryene alın diye yalvarmaya başladım ama açıklığım 9 10 cm olmuştu bile. Ara vermeden güçlü ıkın çıkacak dediler son bir ıkındım ama öyle şiddetli bi ıkınmaydı ki kendimden geçtim bebeğin çıktığı anı hatırlamıyorum bile. Ikınmalar ağrılı ve zor oldu ama çok şükür çatalda geçen zaman en fazla 20dk sürmedi. Dokduktan sonra kucağıma verip dikişe başladılar iki dikiş tek atıldı zaten uyuşturuldu diye hiç hissetmedim. Doğumdan sonra odaya çıktım ağrım pek yoktu. Tuvalete tek başıma gittim bel ağrısı vs yoktu çok şükür. Kontroller bittikten sonra evimize geldik üç saat sonra. Doğum sırasında ağrı olmasına beni sezaryene alın diye yalvarmama rağmen iyiki normal doğum yapmışım diyorum. Dediğim gibi en ağrılı zamanlar toplasanız yarım saat sürmemiştir. Üstelik doğumdan sonra çok hafiflemiş ve rahat hissettim ara ara hafif dikiş ağrısı oluyor ama onun dışında sıkıntı yok çok şükür. Dünden beri sürekli emziriyorum henüz sütüm gelmedi sarı sıvı geliyor çok şükür bebeğim iyi yanımda. Hem erken doğumdan çok korkuyordum oğlum küvezde kalır diye hem doktorum şehir dışındaydı hem acı eşiğim çok düşüktür ama şükürler olsun ne epidural ne suni sancı hiçbir ekstra bir şey yapmadan normal doğurdum. İnşallah sizler de kolay sağlıklı doğumlarla kavuşursunuz yavrularınıza...