İki yıl önce devlet hastanesinde doğum yaptım. Gece sancılandığım için yatışım gece yapıldı. Benim bulunduğum şehirdeki devlet hastanesi doğum bölümü kişiye özel odalı. Bir başkasının doğumunu sancı çekişini görmüyorsunuz. Ama o an başka doğum yapan varsa sesi duyuluyor. Ebeler uyuduğu için her kontrole başka ebe gelmişti. Kimi çok güler yüzlü motive edici kimi asık suratlıydı. Ebe devlette şans işi. Beni şöyle nefes al şöyle ıkın şöyle egzersiz yap diye yönlendiren olmadı. Bebeğin başının geldiğini söylediğimde gelip baktılar. Neredeyse kendi kendime doğum yaptım. Genellikle devlet hastanelerinde gebelik sınıfları oluyor. Belli bir haftaya ulaşan gebelere eğitimler veriliyor. Doğuma hazırlık, doğum anında nefes egzersizleri, doğum pozisyonları, doğum sonrası kişisel bakım(dikişlerin bakımı), bebek nasıl yıkanır, emzirme eğitimi, doğum sonrası korunma yöntemleri, lohusalık psikolojisi vs gibi konular işleniyor. Sertifika da alıyorsunuz eğitim sonunda. Üstelik müsait olduğunda doğumhaneyi de gezdiriyorlar size. Ben temiz ve mahremiyete önem verilişinden dolayı devlet hastanesini seçtim. Görme imkanınız varsa doğumhaneyi mutlaka görün