busra-mutluanne1 merhaba bende de şeker yüklemesinde tanı konmuştu, diyetle dengeledim. Bal şekeri çok hızlı yükseltir ve vücut kolay kolay düşüremez, balı bir süreliğine hayatınızdan çıkarın. Bu arada benim doktorum 1.saat değil, 2.saat bakmamı istedi, çünkü benim tarama ve tanı testinde de 1.saate pek yükselmeyip 2.saate daha çok yükselmiş oluyordu. 2.saat bakıldığında 120’nin altında olması gerekiyor. Ben şimdi haftada üç kez açlık-tokluk ölçüyorum rastgele, açlık 85-90 gibi, tokluk da 105-115 arasında seyrediyor. Ufak kaçamaklar yapıyorum arada, mesela canım çikolata istiyor, sütlü bir kahveyle tüketiyorum ama tabii iki küçük kare parça kadar mesela, öyle bir paket yemekten bahsetmiyorum😊Süt, yoğurt şekeri dengeliyor. Bazen sütlü tatlı da yiyorum ama yine birkaç çatallık küçük parça gibi falan, abartmadan. Sonra ölçüm de yapıp kontrol ediyorum mutlaka, tokluk 120’nin üzerine çıkmıyor hiç👍🏻Kahvaltıda tatlı bir şey yemek istediğinizde tahin-pekmez tüketin (pekmez 1 tatlı kaşığı, tahini daha yoğun olacak şekilde), yükseltmiyor şekeri, hem tahin lifli olduğu için sağlıklı bir alternatif oluyor 👍🏻 Meyve yediğinizde de arkasına yoğurt yiyin birkaç kaşık, hızlı yükselmez şekeriniz. Karbonhidrat konusunda da diyetisyenim bana günlük 7-8 dilim ekmek ya da muadili (bulgur, patates vb.) şeklinde sınırladı, hiç karbonhidrat tüketmemek doğru değilmiş, çünkü vücut karbonhidrat bulamayınca bu kez başka yapıları yıkıp karbonhidrat üretmeye çalışıyor, ama karbonhidrat kaynaklarınız beyaz undan olmasın, tam buğday ekmeği, siyez bulguru, tam buğday makarna gibi tercih ediyorum ben, tam buğday da şekeri hızlı yükseltmiyor.