Serez hep yanlış anlaşılmalar bu yüzden çıkıyor. 2li test kimsenin bebeğine “ kesinlikle down sendromlu” demez. Size sadece olasılık verir. Ve o olasılık belli bir sınırın üzerindeyse yüksek risk sınıfında olduğunuz söylenir. Hiçbir doktor ikili test sonucuna göre bu bebek kesinlikle down sendromlu diyemez. 1/250 mesela, oran böyle çıkarsa yüksek risk sınıfındasınızdır. Fakat bu bile kesin değil, çünkü sizin durumunuzdaki 250 gebeden birinin down sendromlu bebek doğurduğunu açıklar. Hepsi bir ihtimal olduğu için ( burun kemiğinin olmaması bile kesin down tanısı koydurmaz- %65’tir bu ihtimal) doktor hastasına göre fetal dna, o da kötü çıkarsa amniyosentez önerebilir. Hatta bazen direkt amniyosentez önerir çünkü fetal dna tanı testi değildir doğruluğu yüksek olsa da, anomalilere göre %95 ile %99.12 oranında doğruluğuna rağmen.
keşke insanlar biraz okuyup da yorum yapsa. Bunları bilmek için alim olmaya gerek yok. Bebek büyütecek, eğitecek anne adayları bu konuda daha hassas ve bilinçli olmalı.