Biraz geç gördüm konuyu ama umarım yazdığım cevabi okursun ben diş hekimiyim doğumuna 1 hafta kalmış bir hastam vardı 20 lik gömuk disini çektik hiç bir sorun yaşamadi üstelik ağrıyla zaten dayanamazsin enfeksiyon bebeğe de zaralar ayrıca enfeksiyon olduğu için zaten antibiyotiksiz çekim yapılmaz ki enfeksiyon olmayan durumlarda bile antibiyotik veriyoruz çekim sonrası bi sıkıntı yaşamamak adına gebelik kategorisinde olan herhangi bir antibiyotiği gönül rahatlığıyla kullanabilirsin emin ol kullanmamak bebeğe daha büyük zarar verir alkollü pamuk basmanı söyleyenler olmuş kesinlikle böyle bisey yapma alkol yanığı olabilir çok tehlikeli karanfil asla ise yaramaz durumun uygun değil tuzlu suyla gargara yapabilirsin ama kesin çözüm tabiki antibiyotik ve disten kurtulmak camim için rahat olsun hekimine güven vücutta olan bir enfeksiyonun sebep olabileceği ateşin emin ol bebeğine daha çok zarar verir geçmiş olsun