damlasahin uzun yıllardır bende sigara içenlerdenim gebe oldugumu öğrendiğimde bırakmakta çok zorlandım ilkin azalttım sonra baktım olmuyor paket almayı bıraktım böylelikle bırakmış oldum ayda bi canımın çok istediği günler oldu bi iki yudum içtiğim zamanlar bazende aylarca hiç aramadığım ama şuan 35 haftadayım bu bi kaç haftadır acayip bi şekilde aşeriyorum sanki sigarayı içmiyorum ama gidişat kötü tabi eşimde içtiği için onun etkiside büyük diye düşünüyorum
minnakfasulyecim furkanaraf Arkadaşlar şu bende içiyodum bıraktım vs. Olayını bırakın Allah aşkına o kızda bırakabilse bırakır buraya yazmaz dimi? Herkesin iradesi bir değil ki sadece sigara konusunda değil bu sizlerinde başka konularda iradeniz zayıftır mesela dimi? Asla ve asla zarar vermiyor demiyorum sigara için fakat o eşinin yaşlanması sadece sigara içen de olmuyor arkadaşlar. Bütün anneler ister bebeğini en sağlıklı şekilde doğurmayı o dönemi geçirmeyi. 1 paket fazla kuzum bende 1 paket içerdim şimdi günde 6 tane falan oda en fazla. Rabbim yazdıysa istersek karantinada geçirelim hamileliği yaşıcaz. Allah herkese sağlıklı doğumlar versin inşallah🙏
Sjsjdkskaa minnakfasulyecim Rabbim yazdıysa karantinada geçirelim gerekirse yaşıycaz demişsiniz ama siz elinizden geleni yapın eğer bi sıkıntı olursa o zaman gönül rahatlığıyla rabbim bunu uygun görmüş kader diyebilirsiniz. Ama sigara içtiğiniz için kaderinizde bu olsa da hep bi vicdan azabı çekip benim yüzümden diye tükeniceksiniz. Ben de günde 1 buçuk paket sigara içerdim ama hamile olduğumu öğrendiğim an bıraktım. Kanamam olduğu zaman eğer ki sigara içiyor olsaydım ona bağlayıp ne kadar üzülebilirdim. Vicdani boyutunu geçtim hamileliğinde sigara içen annelerin çocukları sağlıklı doğsa bile ilerde çok ciddi astım atakları yaşayabilir. İçmeyen annelern çocuklarında da olabilir evet ama en azından sigara içtiğim için mi yavrum bu halde travmasını yaşamazsınız. Lütfen her sigara içişinizde Çocuğunuzu o halde gördüğünüzü düşünün belki bırakmanızda yardımı olur. 🙏🏻
Gizmogram minnakfasulyecim valla hiç öyle olmuyor kusura bakmayın Allah akıl fikir vermiş size bir can emanet ediyor ben bırakamıyorum zatenle olmaz bu iş ben sigarayı çok seven birisi olarak söylüyorum rüyalarımda bile içtiğimi görüyorum ama ağzıma sürmedim hamile olduğumu öğrendiğimden beri. Yani bu konuda anlayışlı olamıyorum ne yazık ki benimki de can ben nasıl tutuyorsam kendimi herkes tutabilir sonuçta içimizde atan minicik bir kalp var doktora gittiğinizde ultrasona girdiğinizde kötü hissetmiyor musunuz kendinizi kalbini dinlediğinizde. Çok üzülüyorum lütfen içmeyin hastalık riskini de arttırmayın zaten doğal hiç bir şey kalmadı etrafımızda bari sigaradan sakınalım yavrularımızı. İnşallah bırakırsınız hemen
Blossom minnakfasulyecim Allah akıl vermiş irade vermiş. Yapıp edip kadere suçu atmak ne kolay. Kader kısmet böyle bir şey değil. Öyle olsa herkes devrilir yatar, hiçbir şey için çaba göstermez.
Ecosam35 furkanaraf sizi cok iyi anliyorum 8 yil ictim ama gebelikte cok sikinti Allah korusuun bebeginize zarar verebilir bu cok kotu bi durum ben 16 haftalik bebegimi kaybettim 10 ay sonra hamile kaldim inanin o bebegin o kadar yolunu gozledim kii tirnagini bile bulamayanlar var hamile oldugumu duyduğum an icmedim sizde bol dua edin birakin
Semaaonursnmz furkanaraf canım ben içiyordum hamilelikte bıraktım ayda bi tane içtim iyice kriz olunca doğumdan sonra geri başladım
Tugba1tugba Semaaonursnmz hamilelikte bende bıraktım 36. Haftamdayım canm istemiyor çok doğumdan sonrada istemez artık diyordum istiyomu gerçekten :(
Busbusvehashas furkanaraf yıllarca sigara içtim. Günde 1 paket bazen iş stresinden 1 pakete ek 5-6 dal daha. Gebe kalmaya karar verince 2 ay önceden yarm pakete düştüm. Çok zorlandım. Gebelik haberini aldım bir daha ağzımı vurmadım. Çok şükür çok mutluyum. Zorlandım. Canım istedi. Ne yarım nefes dedim ne de son bir dal. Her şey kafada bitiyor. Benim kendi ciğerlerim ve vücudum hakkında söz sahibi olmam bile kısmen iken bebeğimin sağlığına bunu yapmaya hakkım yok. Bunun için de bahanem de yok.
duygusm furkanaraf Geçen doğum yapan bir anne yazmıştı, günde bir paketten az içiyormuş ve plasenta yaşlanması oluşmuş bu yüzden. Yani öyle ya da böyle muhakkak bir zararı var. Bırakmak tabii ki zordur ama bunu bebeğinize yapmayın lütfen.
Semaaonursnmz Tugba1tugba eğer canın istemiyorsa istemez inşallah benim her anımda aklımdaydı eşimde çok içen biri o yüzden kuzum ben 34 de doğum yaptım hamileliğim kısa sürdü lohusayken başladım fakat dediğim gibi benim canım çok ama çok istiyordu hatta bi iki hafta içtim sonra vicdanım sızladı içmedim hamileyken
Syma95 furkanaraf 1 paket ne demek yaaa . Bende sigara icen birisiydim suan hamileyim icmiyorum cunku canim istemiyor. Birakamayanlari anliyorum 2,3 tane icenleride anliyorumda 1 paket nedir? Cocuga bisey olursa Allah korusun o vicdan azabiyla nasil yasiycaksiniz? Yazik ya
Oyku10- Syma95 aman canım yorum yapmaya da gelmiyo gerçekleri söyleyince hemen yorumları kaldırtıyolar
Dkktlbsra furkanaraf hiç bırakmayı içmemeyi denediniz mi. Yargılamak amacım değil çünkü bende kullanıyodum aşırı zorlandım son çare sigara içerenlerle görüşmemekte buldum sigarada almadım evde durdum hareketlerini hissettikçe artk bu sefer vicdan yapmaya başladım canım istesede içmek istemiyorum kendini tutmaya bak 1 paketteçok 😒
Eda_cey furkanaraf canim 2 3 anlarim hadi 4 5 de anlarimda 1 paket nedir yani azalt onu yazik gunah cocuguna bende zorlniyorum iciyorumda ama en fazla 2 3 hadi biledin 4 5 bazen de hic icmiyorum esim olursa yani 1 paket cok cok fazlaaa
RuzgarsMommy Birisi de sigarayı nasıl bırakırım? Sigarayı bırakmak için napmamiz lazım? Sigarayı bırakmak için nerelere gidilir diye sorsun.. Allah rızası için bundan kurtulmaya çalışın.
UraSsmom furkanaraf İç iç hiçbişey olmaz dense şimdi sana burda, ya da ben içtim bişey olmadı dense.. Sende işine geliyo ya içmeye devam etsen. Allah korusun bebeğine bişey olsa hangisine hesap soracaksın? Özür dilerim kimseyi yargılamak istemem ama artık bayılıcam bu sigara mevzusundan. Senin bebeğin senin sağlığın senin bebeğinin hayatı. Sen düşüneceksin biz değil. Bu arada sigara içmeyen biri olarak konuşmuyorum. 15 sene içtim bebeğim için bıraktım.
Sldmrt furkanaraf ben sigara içen biri olarak halden anladığım için böyle postlarda ters konuşmam normalde ama bi paket nedir ya? El insaf bu kadar mı iradesizsiniz.
Oyku10- Simgeeee yok kız kopyala yapıştır yaptım daha önceki yorumumu sildikleri için keşke anlasalar da tek tek yazmaya bile razıyım ama anlamıyolar malesef 😅
Oyku10- Simgeeee yok kız kopyala yapıştır yaptım daha önceki yorumumu sildikleri için keşke anlasalar da tek tek yazmaya bile razıyım ama anlamıyolar malesef 😅
Simgeeee Oyku10- hahaha 😂 takma kafana ha söyle, ha söylee 😂 boşa kürek çekmeye gerek yok sigara mı içiyorlar, içki mi içiyorlar, uyuşturucu mu kullanıyorlar onların da dedikleri gibi bizeneee 😂
juliet furkanaraf ben bıraktım çok şükür ama doğumdan sonra tekrar başlarım eminim ki bu kadar hakim olabiliyorum. İnşallah sende en azından azaltabilirsin