Elifimde Canım işte risk görüldüğü için öyle söylediler bana bende perinatologla görüştüm 20. Haftayı bekleyelim detaylı için dedi Cunku sen testi yaptırırsan boşa yaptırmış olma dedi maliyetli bir testti 1 ay bekledim zaman geçmedi hergün ağla ağla 🙄 sonra oraya gittim bebeğe baktı herhangi bir sakatlık görmedi down için bir belirtide ama biz gebelere kesinlikle değil demiyoruz size bırakıyoruz bu bulgulara göre yaptırıp yaptırmamak sana kalmış dedi bebeğim hareket ediyordu orda oyle onu kocaman görünce ne olursa olsun kabulüm dedim. Ama benimle cok güzel konuştu yaklasık 1 saat o kadar rahatladım ki doktordan doktora cok fark var. Şöyle ki senden şimdi kan alsak bu sefer sonucun farklı cıkcak belki daha iyi belki daha kötü o yüzden testlerin kesin güvenilirliği yok ikili taraman güzel cıktıysa fazla da endişelenmene gerek yok cunku daha cok önemli olan ikili tarama testi bebeğin kromozomları sonradan değişmez yani 12. Haftada iyiydi 16. Haftada bebeğim down sendromlu oldu diye bir şey tıbben zaten yok dedi ikili taraman ve detaylı usg iyi cıktysa yüzdeyüz değil ama yüzde doksan sağlıklıdır dedi şöyle düşün 12. Haftada erkek olan bir bebek 16. Haftada kız cinsiyetine bürünemez çok mantıklı değil mi. Her gün kan versen hergün risk sınırın farklı cıkacak. Varsa başka soruların yanıtlarım seni rahatlatmaya calısırım canım cunku seni o kadar iyi anlıyorum ki ağlamaktan nefes alamaz duruma gelmiştim zaman geçmiyordu herkes başka konusuyordu ama iyi bir doktor bul güzelce arastır kaç kere hamile kalacağız o sana yardımcı olacaktır ne olur üzülme bebekte etkileniyor. 🙏😔