Erenveannesi yaklaşık 1 hafta önce sokaktan hasta olarak bulduğum kediyi veterinere götürdüm. Kedinin bütün tetkikleri yapılırken toksoplazma testi de istedim. Uzun yıllardır kedilerle içli dışlı biri olduğum halde, tekrar veterinere sordum. "Kediden toksoplazma alma riski nedir?" dedim. "Toksoplazma dışkıya hemen ulaşmaz zaten" dedi. "Önce kanda bu değer belirir. Dışkıya bulaşı en son evresidir. Yani kedide ciddi duruma ulaştığında toksoplazma ancak o zaman siz kumu temizlerken kumla, dışkıyla temas eder, sonra da elinizi yıkamazsanız (dışkı yemekten kasıt budur) ancak o zaman bulaşır" dedi. Yine sizin içi boş "havadan bulaşır" iddianıza yanıt vereyim. "Evde 3 kedi var. Onlara havadan bulaşma gibi bir sıkıntı olur mu?" dedim. Sonuçta odalarını kum kaplarını ayrı tutsam da risk var mı emin olmak adına sormak istedim ve böyle bir risk olmadığını söyledi. Havadan bulaşmıyor yani. Siz bu içi boş iddialarınızı tekrarlamak yerine lütfen şu soruya cevap verin. Madem kedideki toksoplazma riskini göze almıyorsunuz neden toksoplazma riski olan yiyecekleri tüketiyorsunuz? Hadi eti geçtim, belki vejetaryensiniz diye diyorum. Sebze meyve yemeden yaşıyor olamazsınız herhalde. O yüzden sizin kediden vazgeçişiniz tamamen bencillik.