Pnr-80 yerli ve yabancı makale okuduk eşimle. Evet genel olarak 37. Haftadan sonra doğumu başlatmak lazım yazıyor çoğu makalede. Ama burda bizi korkutan ve yanlis olan şey şu : çok cok büyük risk var ve bebek Allah korusun kesin ölecek 37'den sonra.. Öyle bir şey yok. Dediğim gibi bebek kayıp oranı %1.5. yani ihtimal dahilinde tabi ki ama bizi korkuttuklari kadar değil.
Okuduğum son makalede mesela, doğumun başlatılma zamanı kişiye göre değişmeli yazıyordu ki çok mantıklı. Değeri düşük olan ve bebekte herhangi bi sıkıntı görünmeyen hamileler bekleyebilir yazıyor. Ama yüksek değerli hamileler evet risk almasın diyor. Yine de risk alınsa bile kesin kötü bir şey olacak diye de düşünülmesin yazıyor. Tedbirli olmak lazım tabi.
Şimdi devlet hastanesindeki doktor da bir risk görmedi değerlerim ve bebekle ilgili, o yüzden şimdilik bekleyebilirsiniz kendi sancinizi dedi. Düzenli takip şartı ile tabi ki. Ben 38' yeni girdim. Haftam iyi doğum yapsam sıkıntı olmaz ama neden bebegin hazır olmadığı bir zamanda zorla dogurtayim ki onu. Suni sancı alıp normal doguramayip sezaryene dönme ihtimali var bi de, en büyük kabusum. O yüzden inşallah bi sıkıntı çıkmazsa bebeğim geleceği zamana kendi karar versin istiyorum.
İçinizi ferah tutun, bebeğiniz de stresinizi hissedip strese girmesin.