Herkese merhaba..
Berbat bir gün geçiriyorum, internette araştırırken buraya da yazmak istedim.
Normalde bir özel hastanede muayene ediliyorum her ay. Doktorum ikili test istedi. Özelde de fiyatı fazla diye devlette yaptırayım dedim. Bugün ikili test için gittiğim hastanede ikili test yap(a)madılar, bebeğin kafasının arkasında bir kese gördüklerini söyleyip perinatolojinin olduğu başka bir hastaneye yönlendirdiler. Ben bir sorun olduğunu anladım, sordum, “oraya gidince detaylı bilgi verirler” dediler. Gözlerim dolu dolu, dua ede ede gittim. Oraya gidince de birçok doktor ultrasonla tek tek baktı ve 12 hafta 2 günlük bebeğimin ense kalınlığını 4,7 olarak ölçtüler.. ben gene sakin kalmaya çalıştıysam da ultrason olduğum sedyede başladım sessizce ağlamaya. Çünkü ikili test için giderken araştırmıştım bir nebze bu ense olayını. Ve birçok kadının da “her şey Allahtan, ne olursa olsun ben doğuracağım” deyip bu testleri reddettiğini okumuştum. Ben her türlü ihtimale karşı yaptırmak istemiştim ve sabah hastaneye giderken oldukça rahattım, dünyam yıkıldı o sedyede. Doktor hanım Tıbbi Genetik e randevu alıp gitmemi, sıvı örneği alınıp incelenmesinin en doğrusu olduğunu, fakat bazı risklerinin bulunduğunu, eşimle karar verip ona göre hareket etmemiz gerektiğini söyledi.. benim gene gözlerim dolu dolu oldu. (Hastaneden çıkınca hemen 182i arayıp yarın öğlen 2ye Tibbi Genetik’e randevu aldım.) Hastaneden çıkıp bi de iyice emin olalım diye özeldeki doktoruma gitmek istedik eşimle. Gittik, o da baktı “doktorlar 4,7 ölçmüşler, ben 4,5 ölçüyorum ki bu da tabi ki çok fazla” dedi. Bir sürü şey söyledi ben üstümü temizletiyip pantolonumu düzeltene kadar. Az daha orada bayılacaktım. Eşimde yanımdaydı. Doktor yanımdan çıkıp eşime doğru giderek yüksek sesle “şimdi bakın bazen böyle şeyler olabiliyor, piyangonun kime vuracağı belli olmuyor, tıpta ilerledi, bakın kontrollere gelmeseydiniz acaba ne zaman fark ederdik, yolun başındayken aldırmak da bir çözüm en nihayetinde, tabi kimse istemez ama hayatın gerçekleri, bunları bilip ona göre hareket belirlemeliyiz” gibi bir sürü şey zırvaladı. Zırvaladı diyorum çünkü bir gittiğim diğer doktorların hepsi güleryüzle bana açıklama yaparken, özeldeki kendi doktorum bu yöntemi seçmişti. Hareketten kastı benim bebeğimin aldırılmasıydı.. Bize de bir şey önerdi: kan testi ile genetiğe bakmak. Yurtdışına gidiyormuş ve %99.9 doğru çıkıyormuş. Fakat çok pahalı... 3500₺den 2600₺e düştüler gene de pahalı. Oradaki bayanın da numarasını verdi doktor, o bayanla da görüştük. O da bana dedi ki “keseden sıvı alıyorlar, keseyi bölüyorlar, Allah korusun sürekli kanama yaşayabilirsiniz, bebeğinize zarar da gelebilir, ama bu kan verme yönteminde hiçbir problem yaşamazsınız.”
Bana lütfen yardım edin. Ben bebeğimi kaybetmek istemiyorum. Ense kalınlığı 4,7 - 4,5 çıkan var mı? Eve geldiğimizden beri aralıksız kaç saattir ağlıyorum. Eşim de harap oldu.. Ben kaybetmek istemiyorum. Hala daha ağlıyorum, buna hazır değilim ben.. Yarın öğlen genetik tıbba gidip sıvıyı nasıl vereceğim bilmiyorum. Hiçbir şey bilmiyorum. Ne olur yardım edin