Emel1234 canım hiç üzülme bu karım çevresi gelişim geriliğinden ben neler çektim bir bilsen... biz ilk gittiğimizde gerilik 2 haftaydı sonra 3e çıktı doktorum da bizi tekrar perinatolojiye yönlendirdi bir sorun mu var diye çok şükür ki çok iyi bir doçente denk gelmiştik gelişim geriliğinin olduğunu ve daha sık kontrol edilmem gerektiğini söyledi bunların dışında KESİNLİKLE AKSATMADAN yapmam gereken şeyleri de söyledi. Bunlar günlük kesinlikle 3 bardak süt içmek, bol peynir yoğurt kaşar gibi ürünleri tüketmek, ne hiç bir ana ne de ara öğünü atlamamak, ara öğünlerde ceviz fındık fıstık gibi kuruyemişler ve meyve tüketmem gerektiği, her öğlen öğününde mutlaka bir porsiyon sebze yemek, ara öğünlerle ana öğünler arasında 2 saat olması gerektiği, vitaminlerimi kesinlikle aksatmamak gerektiği biterse gerekirse nöbetçi eczaneden bile almam gerektiği ( ben imom kullanıyorum multivatmin onun da 56 ₺ bir fiyatı var ama bebeğin gelişimi açısından çok önemli ) ve en önemlisi yemek mi yadın yatacaksın, gününün çoğunu uzanarak geçireceksin çok oturmayacaksın bile. Ben bunlara daha çok dikkat ettim ve ilk doktor kontrolünde aradaki fark 2 haftaya düşmüştü sonra 10 gün en son da 6 gündü bebeğim 3 günde bir 200-250 gram almaya başlamıştı 37+4 de doğurmuştum şimdi oğlum 1 hafta sora 5 aylık olacak :)