Sunshine1 öncelikle çok çok geçmiş olsun. Evet bebeği emzirememek üzücü ama şimdi herkesin abarttığı kadar da değil lütfen kendinize bunu yapmayın zaten bir rahatsızlığınız var önceliğiniz bebeğinizle geçireceğiniz zaman. Kendinize stres yapmayın bu konuda. Biz yeni nesil anneler aslında çok şanslıyız. Anne sütüne yakın mamalar var çok şükür bebeğin bağışıklık sistemi derseniz mamalarla ek gıdalarla bi şekilde üstesinden geliyorsunuz. Ama Doğuma kadar o ilacı kullanmamanız bir atağa sebep olur da bebeğe bi zarar gelirse o zaman sütü mü düşüneceksiniz , canınınızı mı, bebeğinizi mi? Bizde her şey normalken bile belki sütümüz gelmeyecek belki emzirmeyeceğiz. Ne olacak anne sütü alan çocuk büyüyecek de anne sütü olmayan büyümeyecek mi? Geçenlerde bi yazı okumuştum kanser hastası bir kaydının kocası yazmıştı. Yazı şöyle diyor; belki sütünü veremedi ama verebilen annelere göre çok daha büyük fedakarlık yaptı. Sütü gelen anneler bebeği kucağına alıp emzirip belki yataktan kalkmadan tekrar uykusuna döndü oysa Ayşenur her gece 2 saat ara ile kalktı mama için su ısıttı mamayı hazırladı soğumasını bekledi bebeği doyurdu gazını çıkardı biberonları temizledi ve tekrar yattı. Bu arada bebeğin acıkma saati 2 saatte bir olduğu için ve biberonu yıkamak mutfağı toplamak zamanını aldığı için yarım saat sonra kalktı ve tekrar aynı işlemleri yaptı. Oysa sütü gelseydi yataktan çıkmadan memeden içirip tekrar uyuma imkanı olacaktı. Ona rağmen of demedi... emziren anne de yetersiz değil emzirmeyen de yetersiz değil zira keyfi bir durum yok ortada bir rahatsızlık söz konusu. Lütfen kendimi yetersiz hissettiğim gibi bir duyguya kapılma. Sen evladına yetersin sen çok güçlüsün ki böyle bir hastalığın varken kendinden bile fedakarlık etmeye hazırsın bebeğinin karnının doyması için. Bu da senin çok çok yeterli olduğunu zaten ispat ediyor. Emziremezsin olur bebek açlıktan ölecek değil anne sütüne yakın mamalar ile beslersin bağışıklığını desteklersin. Bizler Mısır nişastasından yapılan ev mamaları ile beslenmişiz şükür bi eksiğimiz yok diğer insanlardan. Moralini yüksek tut yetersizlik gibi bir düşünceyi aklının kenarına bile getirme.