Aydan95 hepatit b taşıyıcıyım aynı zamanda bunun için ilaç kullanıyorum doşum yaptım. Bunu mutlaka doğumdan önce de söylemen lazım. Bütün yenidoğan bebeklere uygulanan rutin aşı haricinde immünglobulin uygulanır bebeğe doğar doğmaz. Bu onu korur. Büyüdükçe de kan tahlillerini yaptırırsın. Kendin için de aynı sekilde 6 ayda 1 kontrollerini yaptır. Yağlı yeme alkol,stres vs karaciğeri yorar uzak durmalısın. Eğer hastalık aktif değilse zaten bu sekilde yaşayan binlerce insan var. Aktifse de belli tetkiklerden sonra ilaç kullanmaya başlıyorsun ve hastalığın aktif olmasını önlüyorsun. Bunları doktor açıklar sana ayrıntılı bi şekilde. Kan yoluyla ve cinsel yoldan bulaşan bi hastalık bu yüzden eşinin bağışıklığı var mı yok mu baktırmalısınız yoksa aşı yapılmalı.