Syma95 beni de 18 inci haftamda çağırdı sağlık ocağı.İnternetten araştırdım kaçıncı ayda yapılması gerekiyor diye.
Hamilelikte tetanoz aşısı ne zaman yapılmalı? Gebeliğin ilk üç ayı (12 haftası) tamamlandıktan sonra tetanoz aşısı yaptırılması önerilir. İlk doz yapıldıktan sonra gerekli görülürse 4 hafta sonra ikinci doz, 6 ay sonra üçüncü doz ve 1 yıl sonra da dördüncü doz yapılır.
Başka bir yerde de;
1.Doz: Gebeliğin 4.ayında yapılır. Koruma süresi yoktur.
2.Doz: Bu doz ise ilk dozdan en az 4 hafta sonra yapılır. 1-3 yıl koruma süresi bulunmaktadır.
3.Doz: 2.dozdan en az 6 ay sonra yapılır. 5 yıl koruma süresi vardır.
4.Doz: Bu doz 3.dozdan en az 1 yıl sonra veyahut sonraki gebelikte yapılır.10 yıl koruma süresi vardır.
Yazıyor canım.Kısacası 3 aydan sonra yapılabilirmiş.Ama ki şu kısmı anlamıyorum kimine tek doz kimine 2-3 doz yapıyorlarmış.Onu neye göre belirliyorlar bilemiyorum.