Rubella ve toxoplazmayı ben devlette yaptırdım. EVet özeller gerçekten de bazen para koparmak için fazladan işlem yapıyorlar ama gebelikte kan tahlilleri çok önemli. Zaten bunlar her ay yapılmıyor, sadece başta yapılıyor. Ne kadar tahlil olurda başta, o kadar iyi. Önlem alınır. Özel de olsa doktorunuza güvenmelisiniz, yoksa 9 ay çok zor geçer