Merhabalar sonunda ben de yazabildim😉Aslında sıkıntısız doğum yaşadım. Tabi ilk başta ikiz başlayıp tek bebekle devam etmek dışında. Çok şükür sağlıkla aldık kucağımıza☺️
Hamilelik sırasında dikkat ettim. Yemeğime ve sporuma özellikle. Buradan anne adaylarına ilk tavsiyem kesinlikle yürüyüş yapabildiğiniz kadar yapın. Beni bu süreçte çok destekledi. Onun dışında beslenme anlamında da farklı şeyler yapmadım. Bol bol uyudum. Biliyordum doğunca yapamayacağımı☺️Bebeğin eşyalarında da panik yapmayın her şey yavaş yavaş yetişiyor. Önemli olan ikinizin sağlığı👍
Gel gelelim doğuma. 3kasım sabahı bilen bilir dil sınavı vardı. Hayat bir taraftan devam ediyor. Sınava girmek için kalktım. Kaç haftadır acaba girmeme izin verecek mi diye beklerken oğluşum tabi ki annesini üzmedi ve beraber sınava girdik. Ardından bir çıktım ki kanamam olmuş, doktorla konuştuk hastanede blr baktırın dedi gittik. 1cm açılmam vardı ve bekleyecektik. Neyse ki yatış yapılmadan eve gönderildim ve beklemeye başladım niyeyse hep 4-5kasım hissettim doğumumu. Bir ara doktor kilo alması hızlanmış en geç 7sinde alırım demesine rağmen. Salı sabah normal kontrolüm vardı. Eşim annem ve ben gittik.3cm olmuş açılmam ve nst de sancı çıkmasına rağmen hissetmiyordum. Doktor kanaman devam ediyor sancın da var biz biraz suniyle destekleyelim ve bugün yatışını yapalım dedi. Kafası normal doğuma çok müsait dedi. Bekliyordum böyle bir şey hatta o yüzden annemle gitmiştik ama insan gerçekten paniklemeye başlıyormuş. O büyük gün gelmişti. Hep normal doğum istiyordum korkum da yoktu ama iş ciddiye binince biraz gerildim tabi ki. Yatışımız yapıldı herkese haber verdik ve bana suni takıldı. Saat 10da takıldı sürekli nst yürüyüş plates sıralamasını takip ediyorum. Ebe şaşırıyor saat 1oldu hala sancı hissetmiyorum. O da şaşkın neyse dur bakalım rahat olcak galiba demeye başladı. Ama 4cm oldum suyum patlatıldı ve lavman yapılınca işte orda her şey değişti. İlk doğum olunca neyle karşılaşacağını bilemediğinden bana ağrılar ağır gelmeye başladı. Burada çok okuduk destek verdi çoğu doğum yapanlar. Benim de ağrı eşiğim yüksektir dayanırım diyordum ama bu sefer çok öyle olmadı. Herkesin süreci farklı tabi. 4ü geçerek 8cm e ulaştım. Ama gerçekten çok yorucuydu. Normal düşünenler buna hazırlanın ama dayanılıyor. Allah sabrını veriyor. Ben arada eşime ahh sezaryen olsaydım gibi konuşmuşum çok hatırlamıyorum o anlatıyor😀. Doktor gelip kontrol ediyor bakmış ben çok kötüyüm. Dayanamıyorum gibi konuşmuşum. Epidural için anlaştık bir anda. O şekilde karar vermek de zor. Epidural yapıldı. O işlem de başit panikleyecek bir işlem değil. Neyse yapıldı ben beklemeye devam etki etmesini bekliyorum derken yarım saat geçti geçmedi 9-10cm arası olmuşum bir anda. Artık boşuna vurdurdum herhalde derken doktorum ne zaman vurduğun çok önemli epidurali biraz destekledi o dedi ama sonuçta ben hemen doğuma girdim. Bir anda çataldaydım. Sağolsun doktorum ebem çok iyiydi yukardan desteklediler 8.dakika doğurmuşum. Dedikleri gibi bir anda kaydı gitti. Size bu aşamalarda verilen destek çok önemli. Bebişim çıkarken içerde bir yere takılmış orda biraz açılma ve kesiyle beraber içerde ve dışarda dikişlerim var. Ama emin olun normal hayatınızı hiç etkilemiyor. Sonuçta aldık bebişimizi kucağımıza. Allah her isteyene bu duyguyu tattırır inşallah.
Burada doğum esnasında tavsiyelerim arasında kesinlikle sakin olmaya çalışmak çok önemli. Eşinizin desteği çok önemli. Sancı sırasında duş almak bende işe yaramadı ilginç bir şekilde. Yanınıza mutlaka depend alın. Çok büyük rahatlık. Aynı şekilde gecelik de. Dikişlerden de korkmayın. Doğumdan sonra yediğim yemeğin ve suyun tadı da bi başkaydı çok acıkmışım☺️Sonra bebeğinizle baş başa kalıyorsunuz.
Üçüncü gün kontrole gittiğimizde sarılık olduğumuzu öğrendik. Doktor o gün yatırmadı değer yüksek ama hareketleri iyi mama takviyesiyle devam edelim yarın gelin bakalım dedi. Gittik değerimiz yine artınca yatış verildi tedavi gördük küçücük bedenimizle😔İlk annelik olunca panik oluyor tabi ama çok yaygın bir durummuş bir gece kaldık hastanede. Şu an 13günlüğüz. Tabi hayatım çok değişti dedikleri gibi çocuk her şeyi farklılaştırıyor. Ona da alışmak zor oldu ama kokusu bir başka işte☺️
Uzun oldu sanırım ama duygularımız her şeyimiz değişiyor. Hepsini anlatmak istiyoruz. ☺️Allah hamilelere güzel doğumlar bebişlere de sağlıklı ömür versin.