Deletedmom0096 Ülkemizde bu konuda yeterli alt yapı yok malesef.Yasal olarak yasak değil fakat almanız gereken bir takım önlemler var.Öncelikle hiçbir riskiniz olmadığını belirten bir raporunuz olması,sürekli takibinde olduğunuz doktorunuzun bu durumu onaylanması gerekiyor.
Devlet kurumuna bağlı olarak çalışan doktor ve ebeler bunu kabul etmiyor.Şöyle düşünün,bütün hamileliğiniz sıfır sorunla da geçse doğum zamanı sorun yok gibi görünse de doğum anında farklı komplikasyonlar gelişebilir.Normal doğum sırasında fazla kanama olabilir,bebeğin kalp atışları değişebilir vs vs.Bu yüzden sağlık personeli riske atıp evde doğuma gelme yanlısı değiller.Ayrıca evinizin bir hastaneye yakın olması ve o hastanenin evde doğum yapılacağı bilgisine sahip olması,doğum esnasında acil bir durumla o hastaneye sevk edilirseniz diye de hazırlık yapmaları gerekiyor.Fakat bunu kabul edecek hastaneye yok denecek kadar az.