GulinMert Yarenmina troid hormonları hamilelikte çoğu kişide yükseliyor ve çoğu hamile ilaç kullanıyor. Ben 17 yıldır zaten eutrox kullanıyordum hamile kalınca dozu arttı. Düzenli takip ve ilaç kullanımı ile korkulacak bir durum olmuyor.
Bsecill Yarenmina gebeliğimin başından beri kullanıyorum değerim 2.99 du başladık ve ilaca rağmen sürekli yükseldi önce 25mg kullandım sonra haftasonları 50 diğer günler 25 kullandım sonra 1 gün 25 1 gün 50 alarak devam ettim şuan hergün 50mg kullanıyorum ancak hala istenen seviyeye düşmüş sayılmaz sanırım bir sonraki kontrolde yine doz artırıcaz
Yarenmina GulinMert annemde guatr hastası olduğu için doktor kalıcı olabilir dedi bana hamilelikten de olabilir kalıcı da olabilir dedi 18 haftalik hamileyim hamile olduğumu öğrendiğimden beri kullanıyorum 😑
Yarenmina iremanne hamileligimi ilk ogrendigim de 7.28 çıkmıştı 18 haftalik hamileyim en son ölçüm de 2.03 cıktı fakat birkaç gün önce sağlık ocağında kan verdim 4.15 cıktı ilacımı düzenli olarak kullandığım halde yükselmiş bizde anlamadık
GulinMert Yarenmina benimki kalıcı , canını sıkma sadece takviye troid hormonu alıyorum gün . Düzenli aralıklarla kontrole gidiyorum o kadar
Kuvvetf Ben gebeliğimle birlikte tsh yüksekliğiyle karsi karsiya kaldim hipotiroidi ve hashimato olduğumu öğrendim.Fakat gebelikle olan bir rahatsızlık değil varmış farkedememisim ve hemen ilaç verildi gebelikle birlikte normal seviyeye gelene kadar sürekli bakıldı ve doz ayarı yapıldı biraz zaman aldı normale dönmesi.
Yarenmina Kuvvetf 18 haftadır levotiron 25mg kullanıyorum haftanın 4 günü 2 tablet 3 günü de 1 buçuk tablet içiyorum aslında benimki düzene girmişti fakat birkac gün önce tekrar yükseldiğini öğrendim nedeni ne olabilir
arastirmacianne Kuvvetf bana da aynısını söylediler nedense hamileliğimin 3. ayını geçtikten sonra düzeldi.Siz de 3 aydan sonra testlerinizi muhakkak tekrarlatın.
Kuvvetf Yarenmina dozunu biraz artırırlar tekrar normale biner eğer stresliysen veya üzücü şeyler yaşadıysan değer ilaç aldigin halde artıyor korkma normale döner benim ilk değerim 14.9 kusurlerdeydi aşırı yüksekti ve normale dönmesi yaklaşık 5 ay sürdü inişler çıkışlar oldu sürekli doz yükselmesine rağmen değer yükselmesi de yaşadım
Yasamasebebim Yarenmina sağlık ocaklarindaki kan ölçümüne göre değil de hastanede yaptırdığını dikkate al canim çünkü sağlık ocağında hata payı varmış oradaki doktor söyledi
Kuvvetf Gebeliğin bitmesi ile birlikte çoğu normale donuyor ve çoğu gebeyken bu problemi yaşıyor aslında olması normal bi durum
Yarenmina Kuvvetf umarım normale döner bende kalıcı olma ihtimali de varmış dr o şekilde söyledi Allah bebeklerimizi sağlıklı bi şekilde kucagimiza almayı nasip etsin tüm anne ve adaylarına da şifa versin 🙏
Kuvvetf Yarenmina korkma merak etme eğer ki gebeliğin var fakat 3 ay hiç hormon almadıysan ozaman tehlikeli farkedilir farkedilmez ilaca baslattilarsa korkma yani değerlerin gebelikte inmesi çıkması normal bi müddet sonra düzene biniyor. Ilk 3 ay çok önemli çünkü ilk 3 ay bebek kendisi hormon üretemiyor sadece anneden hormon alabilir 3 ay sonra kendisi de hormon üretmeye başlıyor.
Kuvvetf Yarenmina ve dozun iyi değerlerin aşırı yüksek değil, ben haftaici 100 mg haftasonu 150 mg kullanıyorum ancak böyle normale döndü
Yarenmina Kuvvetf bayağı yüksekmis sizinki cidden bende de ilk 7.28 di şimdi düştü tekrar yükseldi aslında üzücü bisey de yaşamadım stresim de yok neden böyle oldu anlam veremedim insallah tekrar düzene girer
Oznur_yildiz Benim de ilk 4.32 çıkmıştı doktorum o gün açlık üzerinden 8 saat geçmemiştir heyecan yaptıysan yüksek çıkmıştır dedi daha sonra tekrar yaptırdım 0.96 çıktı değerim ilaç vermedi doktorum bir arkadaşım her hamilelikte kullanır yoksa bebekte zeka geriliği olur bu doğru mu
Yarenmina Oznur_yildiz ben ilk ogrendigim de hemen doktora gittim ve aynen dediginiz gibi bebekte zeka geriliği olabiliyormus diye sordum fakat doktorumuz bu kesin değil önceden tsh 10 değerlerine kadar normal kabul ediliyordu sonradan tsh değerlerini düşürdüler dedi kesinliği yok ama biz hekimler önlem almak için ilaç veririz dedi
Kuvvetf Oznur_yildiz evet zeka geriliğine sebep olur fakat her hamile kullanmaz tiroid değerleri anormal çıkanlar için verilir ilaç. Zekâ geriliği de öyle her tiroid hastasının bebeğinde olmaz eğer gebeliğin ilk 3 ayı hic hormon tedavisi yani tiroid ilacı almadıysa bu durum farkedilmediyse ozaman bir olasılık zeka geriliğine sebep olabilir kesin bir sey söz konusu değil. Benim değerlerim çok yüksek olunca başta bayağı korkutan doktorlar olmuştu işini iyi bilen bilgili ve aileyi guzel bilgilendiren doktorlara denk gelirseniz onlar güzelce bilgilendiriyor.
Kuvvetf Yarenmina aynen canım bayağı yüksekti ve her hafta kan veriyodum bir sürü de doktora gittim korktum bebeğe zararı olur diye ama korkulacak bi şey yok çok şükür benim değerlerin de sizinki gibi düşmüş oh demişken tekrar yükseldi sonra tekrar dusurduk olabiliyor yani bunlara kafanı takma bebekte hissetmesin stresini içini ferah tut. insallah sağlıkla kavuştursun rabbim hepimize yavrularımızı 🌸
Oznur_yildiz Kuvvetf sağlık ocağındaki doktor ve hemşire çok korkuttu sonra özel hastaneye gittim panik yapma sağlık ocaklarinda yapılan testler de yanılma payı olur dedi yeniden yapınca normal çıktı icim rahat etti ama çevremdeki arkadaşlar tereddütte bıraktı 🤦♀️
Yarenmina Yasamasebebim sağlık ocağına kayıt için gitmiştik kan almamız lazım dediler o şekilde öğrendim yarın kendi doktorumuza randevu aldım umarım dediginiz gibi ölçümde sıkıntı olmuştur insan hamile olunca kendinden çok bebeğini düşündüğü için bazı şeyleri dsha fazla dikkate aliyor
Ayse_92 Yarenmina bende de var maalesef tiroid rahatsızlığı eutroix kullanıyorum bende ilk bakıldığında 11,5 çıkmıştı ama şu an hamdolsun 1 -1,5 arası değişiyor