Merhaba arkadaşlar,
Öncelikle uyarayım ağır SPOILER içerir ve hayır açık sözlü olduğum için linç takımından özür dilemeyeceğim.
Girizgahı nasıl yapacağımı bilemedim şu an zira beynim memelerimden akıyor artık 😬 anneliğimin 4. Gününden bildiriyorum; asayiş berkemal demek çok isterdim ancak olacak yavaş yavaş.
Ben kendi isteğiyle sezaryene karar vermiş biri olarak size az çok kendi tecrübelerime dayanarak neyle karşılaşacağınızı biraz da olsa haber vermek istedim:
- öncelikle bence takım çok önemli (aneztezi- pediatrist vs) ben doğumumu Ankara TOBB ETU Hastanesinde yaptım doktorum dış doktordu hastane doktoru değildi; buna rağmen çok iyi karşılandım, profesyonel bir ekip var karşınızda ve heyecan yapmamanız için ellerinden gelen her şeyi yapıyorlar.
- ben kombine aneztezi oldum (spinal+epidural) neye göre karar verildiğini inanın bilmiyorum konuştuklarından bildiğim bu. İğneyi batırırken canım yandı mı diye sorarsanız; aneztezi doktorunun talimatlarına uyduğunuz sürece hiçbir acı hissetmiyorsunuz. Operasyon sırasında benim de midem bulandı ve söyler söylemez derhal sıkıntım giderildi. İşleme dair hiçbir acı hissetmiyorsunuz dokunuşlar dedikleri değil ÇEKİŞTİRMELER hissedilen, dokunuş dediklerinde ayırdına varamamıştım. Benim doktorum muhteşem biri olduğundan (Doç. Dr. Fırat Mutlu) güle oynaya operasyonu yaptı “Daha henüz başlamadım dedi birkaç kez biz de kocamla muhabbet ediyoruz birden bir kafa gösterdi tepemizden biz şokun etkisiyle eneeeeee tipine bak eşşek diye şaşkınlıkla bebeğimizi karşıladık - daha duygusal olmasını isterdik tabii ama dediğim gibi hiç hazırlıklı değildik- efsane bir hızla her şey oldu 19 dk içinde işlem tamamdı.
Bebeğin işlemleri ( kilo vs ölçümü) bittikten sonra aile üyeleriyle tanışması için önden yolluyorlar o arada da sizin dikiş ki benimki yapıştırma işlemleri sürüyor yaklaşık 30-45 dk kadar daha.
Doğumdan yaklaşık 6 saat sonra tam hissiyat gelmeye başlıyor, ilk etapta odanızdaki wcye kadar yürütüyorlar ondan sonra tüm katı dolanabiliyorsunuz kendinizi iyi hissederseniz.
İlk yataktan kalkış moralinizi bozmasın; kendinizi 6-7 saattir b*k çuvalı gibi hissettiğiniZden adapte olmanız tanımadığınız ağrılarınızın olması çok normal.
Tanımadığınız ağrılar derken hemen açıklayayım ; benim rahimimi aşağıya bastırmaları gerekti- hemşirenin söylediği kadarıyla herkeste olmuyormuş. İşte o zaman yani hemşirenin karnınıza bastırması ancak hissedilen karnınıza 20. Kattan balyoz bırakılması.
Burada sezaryen olmuş olan annelerin özlü sözünü bir kere daha tekrarlayacağım canınız çıksa da ya bari biraz lohusalık nazı yapaydım diye düşünseniz de YÜRÜYÜN ARKADAŞLAR!! Aklınıza geldikçe ya da kendinizce belirli saat aralıklarında...Yanı başınızda her şeyiyle size muhtaç bir bebelak sizin toparlanmanızı bekliyor olacak. Kendinizi wonderwoman sanıp dev aynasında görüyorsunuz o an enfes bir şey!😬
- Depend kullanın ve lütfen bedeninize göre değil bir boy ya da daha büyük boy olanı alın, sizi sıkmaması çok önemli; hemşirenin dediğine göre sürekli bu hata yapılıyormuş.
- Pijama çok gereksiz bir detay, 2 tane gecelik + sabahlık işinizi görür.
- Emzirme esnasında ve sonrasında kuraklıktan çıkmışsınız gibi susuyorsunuz yanınızda bir şişe su mutlaka olsun.
Emzirme olayına gelince; ben şarıl şarıl kimseden süt geldiğini duymadım. Buna çok da takılmayın. O ilk kolostrum önemli, bebeğin onu alması için de hemşireniz yanı başınızda olacak hep. Bebeğinizde emme refleksi oluşmuştu peki neden emmiyor demeyin o da ilk defa meme görüyor adapte olması için biraz zaman tanıyın. Bu arada emzirmeyle ilgili birkaç ek bilgi paylaşmak isterim naçizane;
Ben “Tomris’in Emzirme Notları” serisini boş oldukça okudum ve çok da faydalı buldum sizin için şuraya bırakıyorum
http://beseryapimbakimonarim.com/Etiketler/tomrisin-emzirme-notlari/
Bunun dışında “LLL Türkiye” sayfasını da ziyaret edebilirsiniz. Emzirmeyle ilgili okadar saçma sapan bilgi var ki internette bulduğum en doğru bilgiler bu iki websitesindeydi- umarım işinize yarar.
- bebeğiniz uyuduğunda tebrik mesajlarına cevap vermek, tv izlemek, sosyal medyada paylaşım yapmak yerine nolur UYUYUN!! ( bu aslında ben ettim siz etmeyin anlamına geliyor)
- Ben bu arada hastanede tek gece kaldım; ancak varsa öyle bir şansınız 2 ya da daha fazla gün kalmaya çalışın. Epidural takılıyken teletübiler gibi kırlarda bayırlarda koşuyormuşum meğerse çıkış için onu çıkarttıktan yaklaşık bir 15-20 dk sonra ağrıdan beyniniz uyuşuyor. Yürüyüş değişiyor, iç organlarınız askıdaymış gibi düşünün.her adım attığınızda ya da oturup kalkarken çocuklar sallanmaya devam ediyormuş hissi oluyor; evde 2. Günde kendime geldim ki bebeğin ihtiyaçlarını karşılamak için kocam ve annem bana yardımcı oldular aksi halde yattığım yerden kalkmam mümkün değildi.
- eşinizle mutlaka senkronize olun; siz emzirdikten sonra gazla uğraşmayıp o işi babaya devredin; uyuma hemen arkasından olacağından baba onu da halleder emin olun. Çünkü bebeğin tek istediği tensel temas gerisini o hallediyor. Sizin bu süre içinde maksimum 1-1,5 saatiniz olacak enerji depolamanız için.
- ben bu arada Laktamilin suya karıştırılan şeysini ve çayını aldım süt için aklınızda olsun, enfestobello bir şey. 2. Günde etkisini gösterdi.
- Bol su içmeye hem ödemi atmaya hem de sütünüz için devam edin ( 4lt - evet şaka değil ideali bu yeni anneler için)
- Komposto yapanınız varsa erik ve kayısıya yüklenin.
- Daha da aklıma bir şey gelmedi ama sizin aklınıza takılan sormak istediğiniz bir şey olursa lütfen çekinmeyin, meme-gaz-kaka-çiş döngüsünden kurtulduğum ilk anda cevaplayabilirim.
- Bebeğini bekleyen annelere sağlıklı doğumlar; olması için dua edenlerin de Tanrıdan kollarınızı biran önce doldurmasını dilerim.