Nihalerdem
yorumcuanneniz
arkadaşlar istanbulda yaşıyorum ve özele, devlete bir çok hastaneye gittim, anlamak istemiyorsunuz sanırım doğum üzerine konuşuyoruz, tedavi üzerine değil.
ben daha önce doğum yapmış birisi olarak size güler yüzle yaklaşan çoğu doktorun doğum sırasında öyle olmayacağını anlatmaya çalışıyorum.örneğin gece sancınız başladı sizinle sabaha kadar ilgilenen nöbetçi doktor saat 9 da çıkacak ama açılmanız yavaş olduğu için saat 8 de diyor ki bebeğin kalp atışı yavaşladı acil sezaryen e alacağım seni, ee ne yapabilirsiniz?o korkuyla itiraz edebilir misiniz? doktor eğer vicdanlı değilse sizi diğer doktora bırakmıyor illa ne şekilde olursa olsun "nazını ben çektim" deyip öyle böyle kandırıyor..
diyelim ki kendi doktorunuzu çağırdınız bayram oluyor, çocuğuyla ilgilenmesi gerekiyor, kocasıyla küs oluyor vs 5 karış suratla gelip her fırsatta size laf sokuyor, baktı doğum uzayacak mesaide bitiyor tek dakikasını dahi size vermek istemiyor ya sizi nöbetçi doktora bırakıyor ya da sezaryen.. hepsi böyledir demiyorum ama %80/90 böyle bunu da tedaviyle karıştırmayın çünkü doğumda doktor her dakika başınızı bekliyor.
devlete gelince; zaten sizi doktor değil ebe bekliyor , güle oynaya dogurtmasa da sebepsizce sezaryen e yönlendirmiyor.
ben hamilelik boyunca medipolde ve nisa hastanesinde kontrollerimi yaptırdım doğumum bayram gecesine geldiği için 2 doktorumda doğuma gelmeyi red etti, doğumum yavaş ilerlediğinden nöbetçi doktor sırf mesai bitimine kadar yetişmem için izinsiz suyumu açtı, benden önce ailemi sezaryen e ikna etmek için saatlerce dil döktü, ben bilinçsiz bir gebe olsaydım o sancıyla kabul edecektim ve ömür boyu pişmanlık duyacaktım. ama benden 2 ay sonra doğum yapan akrabam bağcılar devlet hastanesinde sezaryen için yalvardığı halde yapmadılar ve normalde özel güngören hastanesinde ona çatın dar normal yapamazsın demişlerdi.