hatice5571 merhaba ben 16 yaşından beri pko ile savaşıyorum. 23 yaşında evlendim. Adetlerim asla düzenli olmadı. Doğum kontrol hapları etki etmedi. Tarlusal (şimdiki farlutal) adetimi getiremedi. 19 yaşına kadar doğum kontrol hapı kullandım ama kilo aldırmayan başka işe yaramadı. 19 yaşında endokrine gittim doğum kontrol haplarını bıraktırdılar. Glifor +diyet tedavisine başlandı. Ve düzenli adet olmaya başladım. Diyete devam etmediğim için ne kadar glifor kullansam da adetim hep düzensizdi sadece kilo alımım olmadı ama hep kiloluydum. Evlendikten 1 yıl sonra hamile kalmayınca doktora gittim, başka problemler çıktı. Rahim ağzından lepp operasyonu geçirmek durumunda kaldım. Sonrasında hamile kalmak için gittiğim tüm doktorlar kilo ver deyip gönderdi, bakmadılar bile. En son gittiğim doktor klomen verdi. 3 ay kullan hamile kalınca gel dedi. Klomenin 3.ayında yumurta takibi ve çatlama iğnesi olmadan hamile kaldım 106 kg ile. Şimdi 24.haftamızdayız ve kızım da ben de çok sağlıklıyız çok şükür.. Umudunuzu yitirmeyin. Kilo fazlanız varsa vermeye çalışın ve en önemlisi hareketli olun. Kafanıza da takmaya çalışmayın. Elimizden geleni yapsak da nasibimizde olanı yaşayacağız. Elimizden geleni yapıp kendimizi yıpratmamak çok önemli..