Deletedmom0071 Yaşadığım şehre Çağrı Gülümser adında bir Kadın Doğum doktoru seminere geldi. Kendisi anne karnındaki bebekleri bile ameliyat edebilen, hayatlarını kurtaran bir cerrah. Seminerde şeker testinin önemine dikkat çekti, öncesinde bilmiyordum o kadar. Son haftalarında şeker yüzünden bebeğini kaybeden iki hastadan bahsetti, biri önceki gün pasta yemiş hatta. Bu hastalar test yaptırmamış tabii ki. Riski bu. Beslenmedeki aşırı şekerin, bebeğin nefes almasını etkilediğine dair bilimsel bir açıklaması var. O yüzden gerekli bir test. Ama bunu 24-25 haftada da riskli gören bir grup da var, aslında doz fazla değil ama gene de yaptırmak istemeyen bir arkadaşım, doktoruna "Şeker çıkarsa n'apıcam?" diye sormuş. O da, diyet yapacaksın, demiş. Arkadaşım da yükleme yaptırmadan gebeliğine diyetle devam etmiş. Bu da bir seçenek olabilir, tereddütleri olanlar için.