Sumeyye_g Hsnglr donen sendromu bazı kalıtsal hastalıklar yada kalple alakalı bir durum varmı bunlar bakılıyor eğer ki siz yaptırmak istemezseniz size kalmış bi durum önceden öğrenirim kendimi ona göre hazırlarım diyorsanız ki ayrı ama bi sıkıntı okursa bunun için Bebek doğmadan bi önlem alamıyor lar diye biliyorum ben mesela bi örmek vereyim karşı komşumuz yaptırmış pozitif çıkmış YÖK Bebek engelli olur donen sendromlu olur demişler bunlarda aldırmış bebeği ni ama bebeği aldırınca anlaşılmışım bebekte hiç bir problem hastalık engel durumu yokmuş yani nekadar yaptırılsada %100 bi kesin tanısı YÖK yani sana kalmış bi durum inşallah rabbim hepimize hayırlı sağlıklı evlatlar nasip eder inşallah ❤️🤲🏻
Bilgeeferhat Hsnglr bana doktorum eğer down sendromluysa aldırcaksan yaptır yok ben öyle de doğurcam diyorsan gerek yok yaptırma zaten 2 li tes bir tarama testi net sonuç veren bir test değil doğruluk payı da %60 civarında dedi o yüzden yaptırmadım ki teyzemin %99 down sendromlu çıkıp amniyo sentezde de pozitif çıkmasına rağmen sağlıklı doğdu bebeği down sendromlu değildi o yüzden taramalara pek güvenmiyorum yaptırıp Doğuma kadar stresle yaşayıp bebeğimi de etkilemek istemediğim için yaptırmadım ben
Nurcan6148 Hsnglr Canım bence yaptır.Bebekte başka bir problem çıkınca perinatologlar direkt ikili testi isityor.Benim 18.haftada ayrıntılıda uter arterin 2sindede direnç çıktı.İkili testimde sorun çıkmamıştı.Hemen ikili test sonuçlarımı istedi.Rapora yazıyorlar.Ne için yazıldığını bende bilniyorum ama perinataolog verilerin hepsine göre değerlendirme yapılıyor dedi.
Miek Yaptırmanı önermem. Doğruluk payı neredeyse yüzde 50. Kesim down deseler bile normal cikabiliyor. Ya normal dese sorunlu olabiliyor. Bu ihtimal zaten var. Lüzumsuz stres. Gerekli olan detaylı ultrason. Bebekteki kan akışları organ kusurları incelenip ona göre bazı önlemler alınabiliyor. Ama ikili test sadece kafada soru işareti
Esraesrasoner Serenty ben yaptirmadim en başından bole karar aldık zaten ufak ihtimali bile söyleyip hamileliği zehir ediyor bu fikirler etrafimde tam 6 bebek var down dediler sağlıklı doğdu bence hiç güvenilir test değil o yüzden her şekilde kabulim diyorsan yaptırma derim
Esir Kuzulkurt önlem felan alınamıyor napılabilinir ki anne karnında ?kan testı diğer testler tamam ama ikili test bence gereksiz
Kuzulkurt Esir anne karnında önlem alınmıyor olabilir ama hiç değilse doğunca hazırlıklı olunabilir. Herkesin görüşü farklı bu da benim görüşüm 😊
Tugbain41 Hsnglr ben yaptırmadım doktorum da zorlamadı sadece teklif etti, 2 li test sonucu durum kötü çıkarsa düzeltebilecek misiniz diye sorduk doktora hayır dedi o zaman yaptırmaya gerek Yok dedi, sonuçta her türlü senin evladın 😊
Seda_123 Hsnglr Canım yaptırmak zorunlu değil eğer bi sorunu varsa bebegin ben bakamam aldırıcam diyorsan yaptır tabi ben yaptırmadım doktorum da sana bırakıyorum dedi ne olursa olsun ben doğurucam çünkü sadece detaylıya giricem renkli ultrason olduğu için merak ediyorum yüzünü filan 😁
Dilruba_FatihinAnnesi Hsnglr doktor bana da sordu 2li test yaptıracak mısın diye? Eğer pozitif çıkarsa 3lü ve diğer testleri yaptırıyorlar. Testleri yapınca bebeğin zarar görme ihtimalini söyledi. Ben zaten istemiyordum.
gulsenkonakli Dilruba_FatihinAnnesi ne zararı varmış ikili taramanın bebeğe? Merakımdan soruyorum. Ultrasonla bakmak ve koldan kan almanın ne zararı var nasıl açıkladı?
ayseegul_20 Hsnglr Ben ikili test yaptırdım çok şükür temiz çıktı ama doktorum dörtlü testte istedi o konuda kafam biraz karışık
Haticemre21 ayseegul_20 ikili temiz çıksa bu sefer 3 4 lü testler acaba iyi cikicak mi diye düşünüyoruz hep biz anne adayları
ayseegul_20 Haticemre21 Aynen ya temiz cikti doktor dörtlü istedi gerekli degilse Yaptirmicam bide onun stresini çekemem ya
Zzynpp Haticemre21 Bende bu konuda zor bir süreç geçirmiştim ikili testim riskli çıkmıştı daha sonra perinatoloji doktora gitmiştim bir sıkıntı görmedi çok şükür daha sonra fetal DNA testi yaptırdık içimiz rahat etsin diye çok şükür oda temiz çıktı🙏🏼 Ama nedense hala ara ara kendime herşey yolunda mi şimdi bir sıkıntı yok dime diye soruyorum ve hatta bazen eşime de diyorum herşey iyi dimi diye😔o korkuyu atamıyorum