gnctrksv nilaylaylaylay arkadaşlar bunu genel bilgi olarak hepinize söylüyorum. Doğum sonrası 8 haftalık izin bittikten hemen sonra 2 yıllık ücretsiz izin hakkınız başlar. Ama siz bu sürede sağlık raporu hakkınızı ve yıllık izin hakkınızı kullanabilirsiniz. Öğretmenlerin yıllık izni farklı olabilir, ona kendi mevzuatınızdan bakın. Daha sonra atıyorum raporlar ve izinlerle 2 ay geçti, kalan 22 ayı ücretsiz izin olarak kullanabilirsiniz. Bu süreçte ister izni alırsınız atıyorum beş ay sonra ben çalışacağım der işe geri dönersiniz, 22-5=17 ay kalıyor. 17 ay kala atıyorum 2 ay çalıştınız, ben yapamıyorum çocuğumu bırakamayacağım diyip tekrar geri kalan 17-2=15 ay ücretsiz izne devam edebilirsiniz. Yani aralıklarla da çalışıp geri izne devam edebilirsiniz, bu 24 ay içinde hakkınız bakidir. Öyle yok birkaç gün önceden izni istemen lazım, yok bir daha işe dönemezsin, dönersen geri izin alamazsın vesaireye inanmayın. Devlet personel başkanlığının bu konularda görüşleri var. Ben de bir kamu kurumunda avukatım. Güvenilir bilgilerdir, sevgiler.