Biraz uzun olabilir ama kendimden biliyorum ne kadar ayrıntı olursa içerikte o kadar bilgi sahibi oluyordum, ilk doğumum olacağı için amatördüm bu konuda ☺️ 38+1 de kontrol için doktora gittiğimde muayene olmadan önce daha önce doktorumla normal Doğum karar aldığımız için artık son günleri değerlendirip zamanında gelmezse hangi gün sezaryen olacağımı konuştuk. Gel bi muayene edelim dedi açıklık vs varmı diye, baktı ve 3 cm açılmış bebek kanalda Doğum başlamış dedi istersen hemen yatışını yapalım suni ile 2-3 saate doğur dedi ben buradan okuduklarımla suni sancıdan çok korktuğumdan istemediğimi sakıncası yoksa eve gidip evde sancımı çekmek istediğimi söyledim kabul edip yarın tekrar Doğum çantamıda alıp tekrar kontrole gelmemi söyledi eve gittim bende tabi ne ağrı ne sancı ne belirti hiç bişey yok, bu arada ne nişanım ne suyum gelmemişti henüz. Sabah kalkıp bi güzel gezmeye gidiyormuş gibi hazırlanıp süslenip hastaneye yol aldım ☺️ Gittiğimde açıklığımın 4 cm olduğunu bu şekilde eve göndermeyeceğini söyleyip yatışım yapıldı. Suni almak zorunda kaldım çünkü bende yine bişey yok. 11:30 da yatışım yapıldı. İlk bi ilaç verildi ağızdan bu suni için denildi meğer cesaret ilacıymış :) daha sonra lavman yapıldı hiç hissetmiyorsunuz bile. Sonrasında suni sancı verildi serum ile ben kıvranmaya başladım tabi ama çekilemeyecek bi ağrı değil regl sancısının biraz fazlası diyim ama ağrı eşiğim düşük olduğu için bana azap gibi geldi :) daha önceden epidural istemiştim doktorumdan o arada anestezi uzmanları geldi tabi bunların hepsi kendi ayrı odamda oluyor sadece Doğum anında doğumhanaye geçtik tüm Herşey özel odada oldu bu çok iyi bişeydi benim için. Bana uygun bi oturur pozisyonda epidural yapıldı ve İnanın korkulacak hiç bişey yokmuş sivrisinek ısırığı gibi bişeydi. Doktorum 15-20 dk bir kontörle geldi ve açılma her geldiğinde bir cm artıyordu. Daha sonra suyumu patlattılar. Bu arada Meryem ana otu getirmiştik açıldıkça açıldı bi yandan. Hemşire tuvaletim geldiğinde kendisine söylememi istemişti. Nst ye bağlı olarak sancı çekiyordum o arada sancılarıma baktığımda en yüksek 81 i gördüm ve tuvaletim geldi diye bağırmam bir oldu 😂 hemşire gelip açıklığa baktığında tam açık direk Doğuma geçiyoruz diyip beni doğumhaneye götürdüler. Toplamda 1 saat kadar suni sancı çekmiş oldum. Doğum masasına geçtiğimde sancı geldiğinde ıkınmamı söylediler bağırmamamı bağırırsam ıkınmamın boşa gideceğini Doğumun uzayacağını ve bebeğimin zarar göreceği söylendi sessiz sessiz sancı geldiğinde ıkınmaya başladım yapamayacağımı düşündüm olmuyor sanıyordum hatta ben yapamayacağım bunu dedim 😂 doktorum kafasının gözüktüğünü iki doğru ıkınma sonrası doğacağını söyledi sancı geldiğinde son kuvvetimle ıkındım ebede karnımdan bir güzel bastırınca 20 dk sonunda bizim minik pıt diye çıkıverdi ben anlamadan 🙈 ama o nasıl bir rahatlık nasıl bi rahatlık anlatamam. Miniğimi kucağıma verdiler Allahım nasıl güzel bir duygu o an Herşey bitti gitti gözümde Zaten ne ağrı ne sızı ne 9 ay yaşadığım hepsi silindi hafızamdan. Miniğimi alıp götürdüler 15 dk kadar da Benim dikiş işlemleri sürdü. Ebeyi kapıya gönderdim beni kim bekliyor bi bakarmısın dedim dikiş atılırken o da baktı geldi eşin var diyince duygulandım hepsi ayyy kıyamam falan dediler herkes bebekle gittiğinde beni o beklemiş 😭bu arada doktorum Estetik dikiş yaptığını onun dışında sadece 2 tane normal dikişim olduğunu söyledi.Ama ben evde pek rahat durmadığım hemen gezinmeye başladığım için yarım santim açıldı dikişlerim 10 gün baya ağrı çektim yavaş yavaş kendime geliyorum daha hala düşmedi dikişlerimde. Doğumdan sonra hastanede ilk ayağa kalktığımda zor oldu Benim için, tansiyonum düştü o arada kanamam çok oldu hemen iğne falan yapılıp tekrar yatırdılar bayılacaktım çünkü ama akşamına rahat bi şekilde dolandım yürüdüm wc falan gittim ertesi sabahta çıktık zaten 🤗 bu arada 37. Haftama kadar masa başında sürekli oturarak çalıştım yorulduğum içinde yürüyüş yapmadım hiç hurma arada yemiştim bi kaç tane öyle kolay olması için ekstra bişey yapmadım yani bu yüzden de korkuyordum hep ama korktuğum gibi olmadı çok şükür. Bel ağrısı ve baş ağrısı falanda hiç olmadı epiduralden dolayı. Bu kadar yeter diye düşünüyorum artık :) Allahım isteyen herkese bu duyguyu tattırır inşallah, herkese kolay doğumlar diliyorum sakın ama sakın korkmayın ben boşa korkmuşum. Miniğinizi kucağınıza aldığınızda Herşey bitiyor Zaten hatta şöyle diyim Herşey yeni başlıyor 😍