Aysegul27 espalp benimde anlamadigim kisim zaten o saydigin yemekleri yemeyince ortada baska yicek bsy kalmiomus gbi sanki🥺
espalp Aysegul27 bence var alıştım ben 😂 ekmeği çavdar alıyorum. Haftada 4 gün nerdeyse et yiyorum. Sebze çok yemiyorum pek tok tutmuyor o yüzden öğlen yiyorum onu genelde. Yumurtayı kahvaltıda değil öğlen gibi yiyorum hem tok tutuyor hem de öğlen yemeği gibi oluyor. Her gün bol bol süt içiyorum. Meyve pek yemiyorum. Yediklerim şekeri düşük olanlar nektar, tüysüz şeftali gibi onları da hep sertlerden alıyorum. Dolma yaparsam bulgurdan yapıyorum. İlla tatlı yiyeceksem dondurma yiyorum. İlk başta zor oluyor ama alışıyor insan 🙏🏻
Sevvaldal Aysegul27 sizi endokrine gönderirler büyük ihtimalle. Değerinize göre diyet yada insülin başlanır. Diyette beyaz ekmek, şeker, un, kavun, karpuz, incir, üzüm, dut, patates, havuç, bezelye yok.
Merveozderya Aysegul27 canım benimde ilk gebeliğimde cıkmıstı doktor diyetisyene yönlendiriyor o sana liste hazırlıyor ne yememen gerektiğini falan anlatır ama muhakkak hergün 1 saat yürü imkanın varsa.bakalım benimde az kaldı seker yüklemem bundada cıkcak mı🤷🏻♀️
DuyguDuman Aysegul27 doktor seni diyetisyene göndericek o sana liste yazıcak, egzersiz yürüyüş yap diyece. O esnada şeker ölçümü isteyecek günlük
Leyla9292 Aysegul27 evet çok şükür ki rabbim yolumu o doktora çıkardı ona gittim..rabbim herkese evladını sağlık la kucağına almayı nasip etsin.
Mutire Aysegul27 canım benim 😔 rabbim yar ve yardımcın olsun inşallah Allah'ım beterinden korusun yavrucuğunu sağ salim kucaklayıp koklayasin inşallah 🙏
Mutire Leyla9292 devlettekiler adamı öldürür . Bende devlette ki doktoru dinleseydik şu an insülin kullanıyordum. Allah'tan ki diyetle düşürdük insüline gerek bile yokmuş Allah merhamet versin boylelerine
dilekce1907 Aysegul27 merhaba gebelik şekeri çıkan biri olarak deneyimlememi anlatayım. Çok zayıf hamile kaldım 47kilo gebeliğimin 5.ayına kadar 7kilo aldım ve zayıf olduğum için aldığım kilo kimsenin aşırı dikkatini çekmedi ama ben içten içe çok kilo alacağımdan korkuyordum. 5.ayda yapılacak olan şeker yüklemesine yaptırmayacağım diye sağlık ocağında imza attım.5.ayımın içerisinde bir anda aşırı ödem ve aşırı iştah açılmasıyla uyandım bi sabah🤦♀️ Heryerim yumuk yumuk şişti. Doktor randevuma gittiğimde doktorum sana ne oldu böyle diye şaşırdı kaldı o kadar ufak tefek bi hanımdım ki benden beklemiyordu😂 hastane uzak oldugu için kan tahlillerimi sağlık ocagında yaptırıp sonuçlarımı alıp doktoruma götürüyorum. Böylelikle hem sağlık ocağında hem kendi doktorumda kan vermemiş oluyordum. Randevuma gittiğimde doktora kan tahlili sonuçlarımo verdim homa-ır adlı değerim yüksekti şimdi anlaşıldı sende kesin gebelik şekeri var yükleme yaptırdın mı dedi ben de gerek duymadım yaptırmadım dedim yaptırıyouz haftaiçi sonucu da bana atıyosun dedi haftaiçi yaptırdım Allahım o me berbat bişeydi. Gebeliğim boyunca mide bulantısı yaşamamıştım ama o su cidden çok kötüydü.75lik yapıldı bana bu arada. Daha sonra sonuçlarımı atınca doktor beni eğitim araştırmada adını ilk defa duyduğum endokrin bölümüne yönlendirdi. Eğitim araştırmaya gittim endokrinde önceliğiniz yok ya hamileler sırada ya yaşlılar😂 kısa bi şeker eğitimi verildi be kan değerlerimize bakıldı ve elimize bi liste verildi bidahaki kontrole kadar uyulması istendi şeker ölçüm aleti almamızı istediler gelmeden 3gün önce sabah öğle akşamları açlık ve tokluk ölçmemizi istediler uyduk 15-20gün sonra kontrole gittim değerlerim diyeti uygulayınca normal düzeylerdeydi o sebeple ünsilün başlamadı. Diyet listesi hakkında bilgi vermemi ister misin çok uzun yazdım onu ayrı yorumda yazayım😂 Aysegul27
Aysegul27 dilekce1907 bende o 75ligi yaptim omrumde oyle igrenccc bi karisim icmedim🤮 iki saat zor dayandim eve gelir gelmez midem kaldirmadi kustum geri hepsini🤣🤣🤣 aynen canim bu arada endonrine giderm herhalde cuma gunu randevu aldim bakalm artk hayirlisi
Cileginannesi dilekce1907 canım dıyet lıstesını ve en onemlısı ne yedıklerını yazarmısın rıca etsem. Bı de seker testını de saglık ocagı yapıyo mu
dilekce1907 Aysegul27 endokrine aç gitmelisin ve gittiğinde mutlaka suratını ekşitip kendimi iyi hissetmiyorum açım bayılıcam galiba falan diyip fenalaşma numaraları yap😂 yoksa baya bi süre bekletiyorlar ve hamile aç aç çok zor oluyor hayır bide kan idrar alıyor onun sonuçlarını bekle falan derken yıpranırsın Allah bidaha düşürmesin bu arada ben hala doğurmadım son haftalarım diye de ne diyete uyuyorum ne bişey. Çünkü hamileliğim boyunca hiç canım onu çekti bunu çekti yapmadım ve nazlanmadım maşallah güzel bi hamilelik geçirdim sadece canım çok dut istemişti evimin önünde dut ağacı vardı her sabah onun gölgesinde kahvaltı yaparken o ağaçtan dut toplayıp yiyecegimi hayal ediyordum gebelik şekeri çıktı dutlar olduğunda ve ben o dutu günde bi sefer sadece 10 küçük adet yiyebildim çok içime oturdu oysa ben böyle kova kova yerim diye hayal ediyordum😂 malesef doyamadım dutlara o yüzden son iki haftamda saldım ben
Sevdaturhann Aysegul27 tam bugday ekmegi tuketin hamur isleri ve tatlidan uzak durun pirinc pilavi yemeyin :) bol sebze 8 den snrda meyve tuketmeyin 1 porsiyondan fazla benimde gebelik sekerim vardi kontrol altinda bu sekilde tuttum
MrveAsel Linabebek kaç dozda vuruluyorsunuz insülini ben yemeklerden 10 dk önce 4 te vuruluyorum sanki az gibi geliyor o yüzden sordum🤔 gebelikte çıktı bu şeker öncesinde yoktu şuan 29 haftalığım
dilekce1907 Cileginannesi evet zaten sağlık ocağıyla hastane birlikte gidiyor mesela aynı kan tahlilleri iki yerden de aynı zamanlarda istendiği için sağlık ocagında yaptırıp sonuçları kendi özel doktorunuza götürdüğünüzde daha iyi oluyor hem iki kere kan vermemiş oluyorsunuz hem de özel hastane maliyetinden kurtulmuş oluyorsunuz,şeker yüklemesi de sağlık ocağında yapıldı bana. Diyet listesine gelince kahvaltı 1haşlanmış yumurta,5zeytin,mevsim yeşilliği domates salata tarzı,bi kibrit kutusu büyüklüğünde peynir,üç dilim kepekli ekmek (kızartıp tereyağı sürüyordum şekeri aşırı derecede etkilemiyor ve daha doyurucu oluyor) çalıştığım için sabah kahvaltımı 8de yapıyordum. ara öğün saat 10buçukta ya bi porsiyon meyve veya sadece tek bir adet büyük bi galeta öğle yemeğim 12bucuktaydı az çorba,az sebzeli et yemeği bi kase yogurt ve mutlaka salata çünkü doymuyorsunuz salata doyuruyor bi dilim de ekmek ara öğün saat 3te ya bi porsiyon meyve veya sadece tek bir adet büyük galeta benim mesaim 5te bitiyordu ama bankacı olduğum için 7den önce çıkamıyordum liste de o sebeple biraz bana özel yazıldı saat 5te tekrar bi ara öğün yapıyordum akşam yemeği 7de sebze yemeği bi dilim ekmek ve yogurt salata. porsiyon meyve derken öyle ağzına kadar dolu tabak meyveler değil malesef porsiyondan kastımı yazıyorum sadece birini seçip tüketme hakkınız var 15kiraz 10dut 1 şeftali 1elma 1armut yarım ayva 10çilek 3mürdüm eriği 6-7 yeşil erik 3kayısı karpuz ve kavun katiyen yasaktı mesela ama insanız sonuçta ve canın çekiyor özellikle ben kavunu çok severim o gün mesela 15kiraz ara öğün yapacagıma iki küçük dilim kavun yiyip nefsimi köreltiyordum ona rağmen şekerim normal geliyordu doymam diye düşünmeyin ara öğünlerde özellikle galeta yiyince tıkıyor doymuş oluyorsunuz ben son iki hafta diye güzel saldım dediğim gibi şu diyeti 8.aya kadar uygulasanız bile hem kilo alımı hem şeker düzeni sağlanıyor
Tgbalp Elms92 semaozakdag diyet nasıl zorlanıyomusunuz paylaşırsanız sevinirim doktoruma sorarım bende☺️
Cileginannesi dilekce1907 anladım canım mantıklı. Peki son bısey sorsam. Ben sımdı 15 haftalık hamıleyım. Saglok ocagına sımdı kan tahlılı ıcın gtmeyı dusunuyorum cunku acayıp halsızım uykuyluyım.. kan degerlerım mı dustu onyuzden mı dıye. Sen hangı zamanda gtmıstın acaba bı de kac kere