Srpkmtp arkadaşım yardımcı olmak adına yazıyorum lütfen kızma. Korkuların çoğu ki senin bahsettiğin korku, öğrenilerek oluşur. Ya birinden duymuşsun, ya bi yerde okumuşsundr. Bunu kendine yük edip korkmaya başlamışsın. Ki ilk gebeliğin ve daha önce hiç yaşamadığın şey ise endişe olabilir ama korku olmasına izin veren sensin. Yani hepsi senin elinde. Yapılan, yaşanan bir olayın fayda yerine zararı olacaksa, acı hüzün verecekse insan korkmaya başlar. Ama şöyle düşününce bi tarafta doktorum çatı ölçümü yapmadı diye üzülenler var, diğer tarafta sen gibi bir sürü korkan anne adayı var. Soruyorum çatı muayenesinde amaç belli ve bunu hepimiz biliyoruz dimi? Sana gelecek yavrun için atılan bir adım bi inceleme. En kötü ne olabilir? hafif kanama ve o an ağrı. Ki bunlar normal hayatta bir çok kere başımıza ister istemez gelen şeyler. Elimizi kesiyoruz, ayağımızı bi yere çarpıyoruz hemde amaç yok sonuç acı çekiyoruz bir süre sonra geçiyor bitiyor. Kaç seferdir görüyorum çatı korkusu, Çatal korkusu. Kızmak kırmak değil amacım belki birileri okuyup gerçekten öyle der bi toparlanır. Ya bu imkanlar olmasaydı? O çatal o Çatı muayenesi yapan doktor olmasaydı bu sefer korkularınız çok farklı olacaktı. Boş yere elde olan imkanları korkuya çeviriyorsunuz. Hele ki annelik gibi bir yolda çok emek harcayan ne bilim karnına her gün iğne vurmak zorunda kalan, tüm malını harcayıp evlat diye kapı kapı dolaşan insan doluyken size verilen nimete giden yolda sizin iyiliğiniz için yapılan şeylere korkuyorum diye stres yapmanız şükürsüzlük geliyor bana. Elde olmaya bilir bunlar ama lütfen bu gibi konularda olumlu örnekler yazanlara odaklanın. Kötü yazan kişiler kendilerine öyle oldu diye bunu dillendirerek insanları korkutmaktan başka bişe sağlamıyor. Ki belki olacaksınız sonrasında bundan mı korktum diyeceksiniz. Hayat, Doğum, annelik hepsi zorlu yollarla dolu. Neyden korkacağını neye odaklanacağını en iyi anne bilmeli ki evladına verimli olsun. Sağlıklı bireyler yetiştirsin. Küçücük çocuklar ne tedaviler görüyor hayatta çok daha büyük acılar var. Lütfen kendinize bunu yapmayın bu süreçte pozitif düşünün sonuç pozitif olsun. ☺️ Lütfen kızmayın bir zorunlu kürtaj yaşamış anne adayı olarak söylüyorum ağrın var mı diye sorduklarında koca morfin ellerinde geldiklerinde bedenin ağrısı onunla geçecek ama ruhumun acısı bende kalacak diyordum kendi kendime gülüyordum. Allah ruhumuzu acıtacak sorunlar vermesin çatı çatal bunların hepsi gelir geçer. ☺️