Ebrugunesss Merve43 Bakın doktorlar hali hazirda zaten bir seker hastaliginiz varsa bu testi de yaptirmanizi kesinlikle istiyorlar. Zaten diyabet hastasi olanlar hamilelik boyunca insulin direnci daha da yukseldigi icin daha fazla takip soz konusu oluyor. cunku diyabet hastasi olmayan normal bir hamile bireyde de plasentadan salgilanan hormonlar gebelik sekeri yaratmis oluyor. yani bu hamilelikte olagan bir durum kabul edilmekte. sizde seker seviyesi referans araliginin sinirindaysa yani ust siniri asabilecek nitelikteyse gebeliktede insulin direnci eklenince dogal olarak sizde seker cikmis olacaktir doktorunuz ya siki bir diyet yapmanizi onerecek ya da hamilelik boyunca insulin kullanmanizi onerebilecektir. Aclik tokluk sekerinin gebelik sekeriyle bir olmadigini zaten biliyoruz. burada yanlis bilgilendirme yapmiyorum. sizin bana dediginiz gibi bence biraz siz bilimsel makaleler okursaniz dedigimi cok daha iyi anlardiniz saldirmadan once. ornegin 3 aylik seker testinin neyi olctugunu bilirseniz belki ozaman yorum yapmaya hakkiniz olabilir. Hamilelikte bir cok hormon degismekte kolestrol, tiroid, karaciger degerleri ve seker hamilelik boyunca normal seviyelerinde kaldigi cok gorulmez. Ayrica demissiniz ki seker yuklemesinin zarari kanitlanmis mi? Gosterebilir misiniz diye? Buna sadece guluyorum. Seker kanda olmasi gereken cogunu beynin kullandigi bir maddedir ama fazla seker yuklemesinin vucuda verdigi zararlari bilmiyorsaniz zaten sizinle tartismama gerek yok. Bu son cevabimdir size, ben arastirmaya acik annelere sesleniyorum iyi okuyun ve dogru yanlis ayrimini iyi yapin. Guzel gunler diliyorum.